چین به ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا برای ساخت موشک های مافوق صوت هشدار داد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده چین در سازمان ملل متحد به ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا هشدار داده است که برای ساخت موشک مافوق صوت با یکدیگر همکاری کنند.

به گفته منابع خبری، نماینده چین در سازمان ملل هشدار داد در صورت اجرای طرح همکاری، سایر نقاط جهان ممکن است وارد جنگ جدیدی مانند اوکراین شوند.

رویترز شامگاه سه شنبه در تهران گزارش داد که دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا برای همکاری در زمینه سلاح های مافوق صوت و قابلیت های جنگ الکترونیکی توافق کرده اند.

ائتلاف دفاعی جدید که در سپتامبر سال گذشته آغاز شد، استرالیا را مجبور کرد تا از توافقنامه مرسوم زیردریایی فرانسه به نفع برنامه زیردریایی هسته ای تحت حمایت ایالات متحده و بریتانیا صرف نظر کند.

جانسون، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، در بیانیه‌ای مشترک گفتند که از پیشرفت برنامه زیردریایی‌های متعارف برای استرالیا خوشحال هستند و در سایر زمینه‌ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما همچنین امروز قول دادیم که همکاری سه جانبه جدیدی را در زمینه موشک‌های مافوق صوت و قابلیت‌های جنگ الکترونیک آغاز کنیم.

این منبع نتیجه گیری کرد که ایالات متحده و استرالیا در حال حاضر برنامه تسلیحات مافوق صوت دارند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیراً موشک های مافوق صوت زیرکان را بخشی از نسل جدید سامانه های تسلیحاتی غیرمسلح در ارتش روسیه خواند. این موشک در حال حاضر در نیروی دریایی روسیه مستقر است.

این موشک چند منظوره مافوق صوت برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده است و می تواند اهدافی را در فاصله بیش از 625 مایلی مورد اصابت قرار دهد.

منابع خبری اندکی پیش از آغاز مجدد پروژه موشکی مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا اعلام کردند که موشک مافوق صوت AGM-183 شکست خورده است. نیروی هوایی آمریکا این موشک را از یک بمب افکن استراتژیک B-52 در منطقه آزمایش موشکی پوینت موگو در نزدیکی کالیفرنیا آزمایش کرد.

در بیانیه نیروی هوایی آمریکا آمده است که این ماموریت به تمام اهداف خود دست نیافته است. این اهداف شامل پرتاب ایمن موشک از هواپیما و ارزیابی سرعت موشک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید