توافق ایران و قطر برای گسترش همکاری ها در حوزه ورزش و جوانان / امضای تفاهم نامه در سفر وزیر قطر به تهران


ساعت: 17:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855736

وزرای ورزش و جوانان ایران و قطر در دوحه دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران که به دعوت وزارت ورزش و جوانان قطر به دوحه سفر کرده است، ظهر امروز با صلاح بن غانم علی همتای قطری خود دیدار و گفتگو کرد. .

وزیر ورزش و جوانان قطر در این دیدار با اشاره به روابط مستحکم بین دو کشور و ملت، تقویت روابط در دو موضوع ورزش و جوانان را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به وجه مشترک این دو موضوع، آمادگی و علاقه قطر به گسترش است. این همکاری ها اعلام شد.

حمید سجادی با اشاره به میزبانی جام جهانی در قطر برای این کشور آرزوی موفقیت در میزبانی این بازی ها کرد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با دعوت از همتای قطری خود برای سفر به ایران از آمادگی کشورمان برای امضای تفاهم نامه مشترک خبر داد. موضوع ورزش و جوانان بین دو کشور اعلام آمادگی کرده است.

سپس دو طرف نمایندگانی را برای تبادل نظر و گفتگو پیرامون پیش نویس این تفاهم نامه انتخاب کردند که قرار بود در سفر قطر به وزیر ورزش و جوانان تهران به سرعت تهیه و به امضای دو طرف برسد.

سجادی در این دیدار به وزیر ورزش و جوانان قطر پیشنهاد کرد که ورزشکاران قطری بتوانند در رشته هایی که نیاز به تمرین در ارتفاعات دارد از مناطق مختلف ایران استفاده کنند. استفاده از امکانات آب و صخره نوردی در نقاط مختلف ایران نیز از دیگر پیشنهادات سجادی بود که مورد استقبال طرف قطری قرار گرفت.

احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز درباره همکاری های دوجانبه در ورزش سوارکاری گفت: قطر در زمینه های مختلف از جمله ورزش سوارکاری در ایران فرصت سرمایه گذاری دارد و استان هایی مانند گلستان ظرفیت استثنایی دارند. “

نماینده مردم خراسان رضوی همچنین از وزیر ورزش و جوانان قطر برای بازدید از اماکن ورزشی مشهد در سفر به ایران دعوت کرد که مورد قبول وزیر ورزش و جوانان قطر قرار گرفت.

محمدمهدی فروردین، نماینده فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به یک شرکت قطری پرورش شتر در فراشبند شهرستان دهرم استان فارس، از آمادگی خود برای توسعه این سایت ها با همکاری قطر خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید