امیر عبدالاخیان در مسکو: در مرحله نهایی امضای قرارداد همکاری ایران و روسیه هستیم

امیر عبدالاخیان در مسکو: در مرحله نهایی امضای قرارداد همکاری ایران و روسیه هستیم

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مذاکرات ایران و روسیه به صورت فعال در زمینه های مختلف انجام شده و ادامه دارد. حسین امیرعبداللهیان نیز با بیان اینکه در مرحله نهایی امضای قرارداد همکاری مشترک ایران و روسیه هستیم، گفت: مطالعات قرارداد همکاری راهبردی بلندمدت دو کشور در روسیه نهایی شده و ایران آن را بررسی کرده است.

وزرای امور خارجه ایران و روسیه در ابتدای این دیدار بر تداوم همکاری های مشترک تاکید کردند.

سرگئی لاوروف در این دیدار با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و خیر مقدم به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط و تبادلات دوجانبه در حوزه های سیاسی، تجاری، سرمایه گذاری، اقتصادی و اجرای پروژه های کلیدی افزایش یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات دو طرف مثمر ثمر باشد.

حسین امیر عبدالخیان نیز با بیان اینکه در گام نهایی امضای قرارداد همکاری مشترک ایران و روسیه هستیم، گفت: مطالعات قرارداد همکاری راهبردی بلندمدت دو کشور در روسیه نهایی شده و ایران آن را بررسی کرده است.

وی افزود: امیدوارم وزارت امور خارجه ایران در کمتر از یک ماه دیگر بازنگری نهایی خود را انجام دهد و تاکید می کنم که در مرحله نهایی امضای قرارداد همکاری مشترک بین دو کشور هستیم.

وی تاکید کرد: روابط ایران و روسیه رو به جلو و در مسیر درست پیش می رود.

حسین امیر عبدالهیان گفت: هیات های عالی رتبه دو کشور در خصوص موضوعات مختلف تبادل نظر می کنند و روسای جمهور دو کشور به طور مستمر با یکدیگر در تماس هستند.

وزیر امور خارجه ایران در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امیدوارم همکاری های ما در سازمان های منطقه ای و بین المللی به خوبی ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، حسین امیرعبدلاخیان که شامگاه سه شنبه وارد مسکو شده بود، صبح چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرد.

امیر عبدالاخیان در بدو ورود به فرودگاه مسکو اعلام کرد که موضوع برجام یکی از محورهای مذاکرات وی با لاوروف خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید