امیر عبدالاخیان در دیدار با لاوروف: در خصوص بحران اوکراین، برخی از مقامات اروپایی نظراتی ارائه کردند. ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد

امیر عبدالاخیان در دیدار با لاوروف: در خصوص بحران اوکراین، برخی از مقامات اروپایی نظراتی ارائه کردند.  ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد

روز جدید حسین امیرعبدالخیان وزیر امور خارجه در دیدار با همتای روس خود در مسکو با ابراز خرسندی از اینکه روابط دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، گفت: برخی از مقامات اروپایی در خصوص بحران اوکراین ایده هایی را مطرح کرده اند و در این مورد نیز بحث خواهیم کرد. “

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ظهر امروز (چهارشنبه) برای دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، شب گذشته (سه شنبه 8 شهریور) عازم مسکو شد. در جریان بازدید از وزارت خارجه روسیه با خود همکار خود روس دیدار و گفتگو کرد.

امیر عبدالاخیان در این دیدار با تشکر از استقبال و پذیرایی خوب وی و همکارانش در مسکو گفت: خوشحالم که روابط دو کشور در مسیر درستی قرار دارد. ما بر آنچه که منافع دو ملت و دو دولت را برجسته و متمرکز می کند تمرکز می کنیم.

وی افزود: در سفر اخیر آقای پوتین به تهران، مذاکرات مهمی در سطح بالا انجام شد. امروز ما این فرصت را داریم تا در مورد اجرای توافقات بین رهبران دو کشور گفتگو کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: البته برخی از مقامات اروپایی در خصوص بحران اوکراین نظراتی ارائه کرده اند و در این مورد نیز بحث خواهیم کرد.

امیر عبدالخیان خاطرنشان کرد: در عین حال این فرصت را داریم که از نزدیک نظرات دیگران را در مورد برخی مسائل بین المللی و منطقه ای بشنویم و همکاری در مجامع بین المللی را ادامه می دهیم.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان، ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه و علی اصغر حاجی مشاور عالی وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی نیز امیر عبداللهیان را در این سفر همراهی می کنند.

امیر عبداللهیان شامگاه سه شنبه پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف اصلی خود از سفر به مسکو تلاش برای حل بحران اوکراین بر اساس درخواست جمهوری اسلامی ایران است. برخی از طرف های اروپایی خواستار مداخله جمهوری اسلامی ایران در بحران اوکراین و کمک به کاهش درگیری ها، بازگشت به میز مذاکره و توقف جنگ هستند. بنابراین یکی از اهداف اصلی این سفر تلاش جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پایان دادن به این وضعیت در اوکراین است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: با آقای لاوروف نیز در خصوص تحولات در افغانستان رایزنی خواهیم کرد. من با همتای روس خود در مورد برخی از مسائل دوجانبه که در دستور کار ما نیز قرار دارد، گفتگو می کنم.

این سومین سفر امیرعبدالخیان به مسکو پس از تصدی مسئولیت است. وزیر امور خارجه در مهر و اسفند سال گذشته به روسیه سفر کرد و لاوروف اوایل تیرماه نیز سفری دو روزه به تهران داشت و در دیدار با امیر عبداللهیان با سید ابراهیم رئیسی نیز دیدار و گفت و گو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید