لاوروف جزئیات دیدار رئیس سیا با مقامات روسیه را ارائه کرد

ساعت: 03:10
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782774

وزیر امور خارجه روسیه جزئیات دیدار رئیس سیا با مقامات روسیه را اعلام کرد و گفت که رئیس سیا در دیدار با مقامات مسکو بر لزوم اجرای توافق مینسک تاکید کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه جزئیاتی از دیدار رئیس سیا با مقامات روسیه ارائه کرده است.

به گفته وزیر خارجه روسیه، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در دیدار با مقامات مسکو بر لزوم اجرای توافق مینسک تاکید کرد.

لاوروف تاکید کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مقامات ارشد این کشور در جریان دیدار روسای جمهور دو کشور در ژنو، به رهبران روسیه درباره اهمیت اجرای توافق مینسک برای حل مناقشه در جنوب شرقی اوکراین گفته اند. ایالات متحده و رابرت برنز، رئیس سیا، به صراحت بر لزوم اجرای توافقات مینسک از جمله وضعیت حقوقی ویژه دونباس تاکید کرده اند.

لاوروف همچنین از رهبران اوکراین خواست به توافقات مینسک پایبند باشند و گفت که این موضع واشنگتن است که باید مورد احترام قرار گیرد و حل بحران اوکراین را بسیار تسهیل می کند.

پیشتر سخنگوی دیمیتری پسکوف رئیس جمهور روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که موضوع استقلال اوکراین به روی روسیه بسته است و مسکو به دنبال بازنگری در بحران شرق این کشور نیست. سخنگوی رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که استقلال اوکراین موضوعی است که قابل بحث نیست. حل بحران در شرق اوکراین تنها از طریق اجرای توافق مینسک امکان پذیر است. همه کشورها معتقدند که این سند هیچ جایگزینی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید