رئیس سازمان سیا نگران روابط ایران و روسیه است


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918366

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با بیان اینکه از رابطه ایران و روسیه بسیار نگران است و همچنین مدعی شد که «در طول تاریخ بین روس‌ها و ایرانی‌ها بی‌اعتمادی زیادی وجود داشته است، اما اکنون آنها به یکدیگر نیاز دارند».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا، در مصاحبه با P. b. اس گفت که از رابطه ایران و روسیه بسیار نگران است و همچنین مدعی شد که «در طول تاریخ بین روس‌ها و ایرانی‌ها بی‌اعتمادی زیادی وجود داشته است، اما اکنون آنها به یکدیگر نیاز دارند».

وی افزود: آنچه در حال شکل گیری است را حداقل می توان مراحل اولیه مشارکت دفاعی تمام عیار ایران و روسیه دانست.

برنز سپس ادعاهایی مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را تکرار کرد و گفت: «ایرانی‌ها به روس‌ها پهپادهایی می‌دهند که حتی امروز صحبت می‌کنیم، غیرنظامیان اوکراینی را می‌کشند و روس‌ها در حال بررسی راه‌هایی برای حمایت فنی و فنی از ایران هستند. حوزه های تکنولوژیکی این موضوع تهدیدهای واقعی برای همسایگان ایران و بسیاری از دوستان و شرکای ما در کشورهای همسایه ایران است.

این اظهارات در حالی بیان شد که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 24 آذرماه در بیانیه ای در واکنش به جمع بندی شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در اعتراض به تحریم های غیرقابل قبول و بی اساس این کشور اتحادیه بار دیگر اعلام کرد: موضع اصلی جمهوری اسلامی ایران در بحران اوکراین حامی تمامیت ارضی اوکراین و لزوم پایان دادن به مناقشه از طریق راه حل های سیاسی است. همانطور که بارها از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است، هیچ پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین ارائه نکرده ایم. تمامی همکاری های دفاعی و تسلیحاتی ایران با سایر کشورها منطبق بر حقوق و تعهدات بین المللی ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید