امیر عبدالاخیان: ما به سرعت در حال آماده سازی پاسخ به طرف های مذاکره هستیم

امیر عبدالاخیان: ما به سرعت در حال آماده سازی پاسخ به طرف های مذاکره هستیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات در خصوص مهمترین موضوعات مورد علاقه دو کشور و همچنین آخرین تحولات مذاکرات لغو تحریم ها گفت و گو و تبادل نظر کردند.

امیر عبدالخیان بر سیاست خارجی دولت رئیس جمهور در اولویت قرار دادن روابط با همسایگان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از توسعه روابط رو به رشد دو کشور، خواستار حل برخی از مسائل کنسولی ایرانیان در امارات از جمله مدارس ایرانی در این کشور شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در جریان آخرین تحولات مربوط به از سرگیری مذاکرات برجام به همتای اماراتی خود تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حسن نیت و جدیت خود را برای دستیابی به یک توافق قوی و باثبات نشان داده است و همکارانم با دقت و سرعت در حال انجام آن هستند. در حال حاضر در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز در این دیدار بر اهمیت روابط کشورش با ایران تاکید کرد و بر آمادگی برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری و همچنین برگزاری نشست های دوجانبه اقتصادی و کنسولی تاکید کرد.

وی همچنین سلام های گرم شیخ محمد بن زاید رئیس دولت امارات را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران ابلاغ کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین سلام رئیس جمهور ایران را به شیخ محمد بن زاید رئیس جمهور امارات ابلاغ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید