واکنش روسیه به ادعای انگلیس مبنی بر همکاری نظامی ایران و مسکو/غیر قابل قبول و تابع سیاست آمریکا

در این بیانیه آمده است: طرف انگلیسی به خوبی می داند که کنایه ها درباره تدارکات نظامی ایران به روسیه که کلاورلی آن را شرم آور می خواند، کاملا اغراق آمیز است.

سفارت در مسکو اعلام کرد که روسیه برخلاف مخالفان غربی ما همواره متعهد به رعایت قوانین ملی و بین المللی در همکاری با کشورهای ثالث است. اگر در مورد معاملات شرم آور صحبت می کنیم، کلورلی باید قبل از هر چیز کمک های عظیم نظامی-فنی، مالی و تبلیغاتی به رژیم در کی یف را که توسط بریتانیا و متحدان غربی اش ارائه شده است، یادآوری کند.

سفارت تاکید کرد که القای تسلیحات غربی در اوکراین “برخلاف هنجارهای اولیه” تنها به طولانی شدن خصومت ها و افزایش تعداد تلفات غیرنظامی کمک می کند و نیروهای مسلح اوکراین از تجهیزات نظامی به دست آمده استفاده می کنند. تروریست ها به اهداف غیرنظامی در خاک روسیه حمله می کنند.

این بیانیه می گوید: لندن به خوبی از همه اینها آگاه است. با این حال، این حقایق در جریان اصلی رسانه های محلی نفوذ نمی کند و مقامات بریتانیا به طرز شرم آوری در مورد آنها سکوت می کنند.

سفارت روسیه گفت: آیا چنین سیاست دوگانه ای در قبال اوکراین فقط نمونه ای از معامله “شرم آور” نیست که جیمز کلورلی با نگرانی در مورد آن صحبت می کند؟

در این بیانیه آمده است: «ما قصد داریم با دقت تمام حقایق مربوط به دخالت لندن و دیگر پایتخت‌های غربی در ارتقاء مالی و تسلیح رژیم در کیف و همچنین در برنامه‌ریزی اقدامات نظامی علیه تأسیسات و پرسنل نظامی روسیه را ثبت کنیم.» بدیهی است این گونه اعمال مجرمانه عواقب حقوقی خاصی را برای همه دست اندرکاران خواهد داشت.

سفارت روسیه با اشاره به اینکه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، عرضه هرگونه کالا، تجهیزات، فناوری و قطعات مرتبط با موشک را ممنوع کرده است، گفت: منطقی است که رهبران انگلیس برخلاف این قطعنامه و آمریکا عمل کنند. کشورهایی که خروج یکجانبه آنها از توافق هسته ای به یک چالش جهانی تبدیل شده است، توجه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید