فرمان رئیس جمهور روسیه مبنی بر مشارکت مسکو در 3 پروژه حمل و نقل ریلی در ایران

فرمان رئیس جمهور روسیه مبنی بر مشارکت مسکو در 3 پروژه حمل و نقل ریلی در ایران

روز جدید دستیار رئیس جمهور روسیه در خصوص تحقق خط ریلی رشت – آستارا، برقی‌سازی خط اینچه برون – گرمسار و افزایش ظرفیت همکاری‌های حمل‌ونقلی دو کشور ایران و روسیه به مقامات پوتین توضیحاتی داد.

روزیتم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با ایگور لویتین دستیار رئیس جمهور روسیه در خصوص افزایش همکاری های حمل و نقل و تکمیل پروژه راه آهن رشت – آستارا دیدار و گفتگو کرد.

رستم قاسمی با بیان اینکه مذاکرات با هیئت روسی مناسب، طولانی و مثمر ثمر بود، گفت: در خصوص تکمیل راه آهن رشت – آستارا، طرف روسی برنامه مالی این پروژه را ارائه و مقرر شد آن را بررسی و نتیجه را اعلام کند. و به طور کلی مذاکرات بسیار مناسب بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر روزانه یک قطار روسی وارد بندر شهید رجایی می شود اما احتمال ورود پنج قطار روسی به ایران از سرخس در روز وجود دارد و مذاکرات مفصلی در این زمینه انجام شده است.

قاسمی در این دیدار با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران منعی برای همکاری با روسیه ندارد، گفت: ایران آمادگی دارد روابط حمل و نقل خود را با روسیه به بالاترین سطح برساند.

وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل ریلی را به دلیل ارزان بودن، حمل و نقل انبوه، ایمنی و حفاظت از محیط زیست یکی از بهترین روش های حمل و نقل برای افزایش ظرفیت ترانزیتی دانست و خواستار استفاده از این بخش با اتصال روسیه به کریدور شمالی خطر ریلی شد. – رفت جنوب.

همچنین ایگور لویتین، دستیار رئیس جمهور روسیه نیز در حاشیه این دیدار گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور روسیه برای ساخت راه آهن رشت – آستارا، برق رسانی به خط اینچه برون – گرمسار و افزایش به ایران سفر کردیم. ظرفیت همکاری های حمل و نقل ایران و روسیه.

در مذاکرات دوجانبه هیئت روسی و ایرانی که معاون حمل و نقل روسیه و معاون وزیر راه و شهرسازی کشورمان حضور داشتند، بر افزایش همکاری های حمل و نقل دو کشور تاکید و تصمیم گرفته شد. به سفر تجار روسی به بندرعباس و اعلام امکانات بندری و عملیاتی تشکیل کارگروه و نهایی شدن موضوع تکمیل راه آهن رشت – آستارا.

تاکید بر سند حمل و نقل باکو و اسناد کنفرانس وزیران حمل و نقل کشورهای آسیای میانه، توافقنامه سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه و توافقنامه دوجانبه ایران و روسیه، توجه جدی به مسیر ترانزیتی ایران در منطقه، افزایش حجم ترانزیتی برنامه از 15 میلیون تن به 50 میلیون تن و تبدیل ایران به قطب ترانزیتی در منطقه از موضوعات مورد بحث در این نشست دوجانبه بود.

دیدگاهتان را بنویسید