وضعیت خیلی بد است. حفظ کانال های ارتباطی ما با ایران بسیار سخت شده است/ خطرناک ترین موضوع برای اروپا در مورد ایران، روابط نظامی تهران با روسیه و تحویل پهپادها به مسکو است.

وضعیت خیلی بد است.  حفظ کانال های ارتباطی ما با ایران بسیار سخت شده است/ خطرناک ترین موضوع برای اروپا در مورد ایران، روابط نظامی تهران با روسیه و تحویل پهپادها به مسکو است.

انریکه مورا، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای، در مصاحبه‌ای با نشریه آلمانی Internazionale Politik گفت که ایران در آن زمان خواستار بسته شدن پرونده پادمان‌ها شده بود، اما «امروز ممکن است به توافق هسته‌ای به عنوان ابزاری برگردد. خروج مشکلات داخلی او باید بهتر آماده شود.

او گفت که تهران خود را در “قلب طوفانی که خودش ساخته است” قرار داده است.

وی افزود: ایران درگیر سه مشکل اساسی است که اولین آنها اعتراضات داخلی پس از مرگ مهسا امینی است که “بیش از حد انتظار طول کشید” و دولت ایران از طریق گفت و گو با آنها درگیر نیست و این “مطمئن است.” در میان کشورهای غربی این عواقب داشت و به وجهه حکومت ایران لطمه زد».

مورا دومین موضوعی که برای اروپا بسیار مهم است، روابط نظامی ایران با روسیه و تحویل پهپادها به مسکو است و تاکید کرد که این موضوع «خطرناک ترین موضوع اروپا در مورد ایران» است.

مورا گفت: “وضعیت بسیار بد است، ما همه کانال های ارتباطی خود را حفظ می کنیم، اما بسیار دشوار شده است.”

این اظهارات در حالی مطرح شد که روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران 18 برابر میزان توافق شده در برجام است.

دیدگاهتان را بنویسید