واکنش ایران به ادعای انگلیسی ها مبنی بر توقیف محموله تسلیحاتی ایران به یمن


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881718

وزارت امور خارجه ایران به ادعای سایت رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه 2022 واکنش نشان داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ادعای بی اساس و افشا شده منتشر شده در سایت رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه 2022 را رد کرد و گفت که انگلیس به طور مستمر علیه مردم است. سلاح های پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده می فروشد یمن بی دفاع شریک جنگ و تجاوز به یمن است.

به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: انگلیس در موقعیتی نیست که بتواند چنین اتهامات بی اساس را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و خود را انسان دوستانه جلوه دهد.

وی تصریح کرد: تنها بر اساس اخبار و آمار منتشر شده در رسانه های انگلیسی، این کشور از زمان تاکنون حدود 8 میلیارد پوند سلاح مدرن اعم از بمب، موشک هوا به زمین و موشک هدایت شونده و جنگنده به ائتلاف ضد یمن فروخته است. شروع تهاجم نظامی به یمن، با در نظر گرفتن مجوزهای ویژه ای که دولت این کشور به سازندگان تسلیحات داده است، این رقم چندین برابر می شود، در واقع انگلیس از ارتکاب جنایات جنگی توسط ائتلاف متجاوز آگاه است. در برابر مردم بی دفاع یمن و حملات نظامی آنها به مدارس، بیمارستان ها، مجالس عروسی و انبارهای مواد غذایی این سلاح ها را در اختیار متجاوزان قرار داده است.

کنعانی تاکید کرد: رویکرد دولت انگلیس برای ادامه صادرات سلاح به نیروهای ائتلاف یکی از دلایل تداوم جنگ علیه بشریت در یمن است به طوری که این کشور صلاحیت اخلاقی ادعایی علیه جمهوری اسلامی را ندارد. ایران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید