واکنش ایران به ادعای بی اساس مبنی بر قاچاق اسلحه از بندرعباس به بندر حدیده یمن


ساعت: 19:59
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890190

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ادعای بی اساس مبنی بر قاچاق اسلحه از بندرعباس به بندر حدیده یمن، گفت: ادعای جمهوری اسلامی ایران تنها برای انحراف افکار عمومی ملت های منطقه و جهان است. از واقعیت های بحران یمن.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) چهارم مرداد در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر ادعای منتشر شده در یک رسانه عربی مبنی بر قاچاق اسلحه از بندرعباس به بندر حدیده یمن گفت: ادعاهای مشابه بی اساس است و این صحنه سازی مکرر ائتلاف متجاوزان و حامیان غربی آنهاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ائتلاف مدجویز و حامیان غربی آنها باید پاسخگوی جنایاتی باشند که بیش از هفت سال در یمن مرتکب شده و باعث کشتار مردم بیگناه و تخریب زیرساخت های یمن شده و بزرگترین جنایت بشردوستانه را رقم زده است. فاجعه قرن.”

کنعانی همچنین گفت: اتهام به جمهوری اسلامی ایران تنها با هدف انحراف افکار عمومی ملت های منطقه و جهان از واقعیت های بحران یمن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن از ابتدای بحران در آن کشور ماهیت سیاسی داشته و ایران همواره از روند صلح و تلاش های سازمان ملل برای یک امر سیاسی حمایت کرده است. راه حل این جنگ وحشیانه و تداوم آتش بس.

کنعانی تاکید کرد: ادامه سیاست های خصمانه و تکرار سناریوهای فرسوده علیرغم اینکه ادعا می شود در تلاش برای توقف درگیری در یمن هستند، نتیجه جدیدی به نفع متجاوزان نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید