لزوم اصلاح قوانین مربوط به قاچاق اسلحه و مهمات در مجلس / برخی باندهای قاچاق اسلحه بارها دستگیر شدند


ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879511

معاون هماهنگ کننده در گفت و گو با فرجا؛

معاون هماهنگ کننده فراجا با انتقاد از عدم وجود بازدارندگی برای مجازات قاچاق اسلحه و مهمات گفت: به نظر می رسد هم مجلس شورای اسلامی و هم قوه قضائیه باید در مجازات این افراد بازنگری کنند تا قانون بازدارنده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار محمد شرفی، معاون هماهنگ کننده فراجا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تلاش شبانه روزی پلیس برای مقابله با قاچاق اسلحه و مهمات، آیا قوانین بازدارندگی لازم در این زمینه وجود دارد و آیا نیازی به تغییر قانون وجود دارد یا خیر. همکاری بیشتر با “یکی از مهمترین اقدامات پلیس مبارزه با قاچاق اسلحه و مهمات است که روزانه و سالانه تعداد زیادی سلاح و مهمات در مرزهای ورودی و داخل کشور حمل می شود.” گفت: در مقابل ایلنا اکتشافاتی در کشور داریم.

وی ادامه داد: امروز دشمنان و معاندین ما از این طریق جنگ را با ملت ما آغاز کرده اند و با واردات انواع سلاح به کشور قصد ایجاد ناامنی در کشور را دارند. البته ما هم مصمم هستیم و برنامه های خوب و موثری برای مقابله با دشمن با تمام وجود داریم.

معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: بارها تعدادی از این باندها را برای قاچاق اسلحه و مهمات شناسایی و دستگیر کرده ایم. قانون بازدارنده باشد.

سردار شرفی تصریح کرد: آنچه در حال حاضر داریم و جریمه هایی که برای این افراد در نظر گرفته می شود چندان سنگین نیست و زمانی که فرد یا باندی در رابطه با جرمی به طور مکرر دستگیر می شود با وجود اینکه محکوم و زندانی است اما دوباره این جنایت را تکرار می کند. ، به این معنی که مزایای ارتکاب این جرم برای آن شخص یا افرادی که به این کار ادامه می دهند بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می رسد نیازمند بازنگری در قوانین مرتبط با این موضوع هستیم، گفت: همچنین باید قوه قضاییه ویژه ای را پیش بینی کنیم که به صورت تخصصی در این زمینه عمل کنند.

معاون هماهنگ کننده فراجا تاکید کرد: همچنین باید با سد اقتصادی قاچاقچیان اسلحه و مهمات مقابله کنیم. در این زمینه باید پولشویی وجود داشته باشد و این نوع جرایم را جدی بگیریم. من فکر می کنم برای مقابله با قاچاق اسلحه و مهمات به اتحاد بیشتری نیاز داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید