حملات ائتلاف سعودی به حدیده در یمن

بر اساس این گزارش، حملات موشکی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف استان حدیده ادامه یافت و یگان توپخانه ائتلاف سعودی نیز به مناطقی در حیس و الجبلیه در استان حدیده حمله کرد.

این گزارش می افزاید که پهپادهای شناسایی و مسلح ائتلاف سعودی نیز مناطقی در شهر هیس را هدف قرار می دهند.

این حملات تا پایان آتش بس در یمن در 10 اکتبر انجام شد.

پیشتر «محمد عبدالسلام» رئیس تیم مذاکره کننده یمن گفته بود که تیم مذاکره کننده یمن بر حقوق ملت یمن تاکید دارد و کشورهای متجاوز را مسئول شکست آتش بس می داند.

وی افزود: بر مواضع خود بر لزوم پرداخت حقوق همه کارکنان و مستمری بازنشستگان و رفع حصر وحشیانه بندر حدیده و فرودگاه صنعا تاکید کردیم.

عبدالسلام افزود: متجاوزان خارجی مسئول شکست آتش بس و افزایش رنج ملت عزیز یمن هستند.

آتش بس در یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، پیش از این یک بار پس از رایزنی در سازمان ملل تمدید شد. تمدید دو ماهه این آتش بس در 11 مرداد به پایان رسید که مجدداً تمدید شد و در 10 اکتبر پایان یافت.

همچنین مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: آتش بس در یمن به دلیل نقض مکرر ائتلاف سعودی تقریباً نابود شده است.

عربستان سعودی در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد. از 04.06.2014.

این کشورها پس از 7 سال تهاجم به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت های این کشور، نه تنها به اهداف خود نرسیدند، بلکه در پی حملات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک خود، مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

این آتش بس که 6 ماه است ادامه دارد هزاران بار از سوی متجاوزان نقض شده و از اجرای برخی از بندهای آن سرباز زده اند.

دیدگاهتان را بنویسید