ائتلاف سعودی 51 بار آتش بس حدیده را نقض کرد


ساعت: 05:22
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880369

منابع یمنی از ادامه نقض آتش بس در استان حدیده واقع در غرب یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری المسیره، منابع یمنی از ادامه نقض آتش بس در استان حدیده واقع در غرب یمن توسط ائتلاف سعودی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، یک منبع در اتاق افسران رابط اعلام کرد که ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 51 بار آتش بس حدیده را نقض کرده است.

این منبع از پرواز پهپادها و هواپیماهای جاسوسی در آسمان هایس به عنوان بخشی از این نقض آتش بس یاد می کند.

3 گلوله باران و 39 مورد شلیک با سلاح های مختلف از سوی ائتلاف سعودی از دیگر موارد نقض آتش بس حدیده اعلام شد.

لازم به ذکر است که گروه های یمنی توافقنامه آتش بس حدیده را در جریان مذاکرات 13 دسامبر 2018 در استکهلم سوئد امضا کردند. اما از آن زمان تاکنون نیروهای ائتلاف سعودی مرتبا آتش بس را نقض کرده و به غیرنظامیان در آن استان حمله کرده اند.

این در حالی است که آتش بس در سایر استان های یمن از سوی ائتلاف سعودی نقض می شود. پیش از این علی الحم یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با سایت العهد به عربستان سعودی نسبت به ادامه نقض آتش بس هشدار داده بود.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن هرگز در مقابل این تجاوزات بسته نخواهند ماند و گزینه های زیادی در قبال نقض مکرر آتش بس از سوی عربستان سعودی دارند. الکهوم افزود: نیروهای مسلح یمن نوعی سلاح راهبردی ایجاد کرده اند که در صورت تداوم تجاوزها می توان از آن علیه عربستان استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید