حمله ائتلاف سعودی به حدیده یمن


ساعت: 08:31
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910078

ائتلاف سعودی بامداد امروز با حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای خود به مناطقی در استان حدیده یمن حمله کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صباح، اتاق عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان حدیده از ورود پهپادهای اطلاعاتی و جاسوسی ائتلاف سعودی به آسمان منطقه الجبلیه و گشت زنی خبر داد.

این گزارش می افزاید: حملات موشکی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف استان حدیده نیز ادامه یافت و یگان توپخانه ائتلاف سعودی نیز به مناطقی در الجبلیه استان حدیده حمله کرد.

این حملات تا پایان آتش بس در یمن در 10 اکتبر انجام شد و تمدید نشد.

پیش از این سرلشکر جلال آل رویشان معاون نخست وزیر یمن در امور دفاعی و امنیتی گفته بود که وضعیت نه صلح و نه جنگ تهدیدی نیست و ما به وحدت ملت و مقامات متکی هستیم.

آتش بس در یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، پیش از این یک بار پس از رایزنی در سازمان ملل تمدید شد. تمدید دو ماهه این آتش بس در 11 مرداد به پایان رسید که مجدداً تمدید شد و در 10 مهر پایان یافت.

همچنین مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: آتش بس در یمن به دلیل نقض مکرر ائتلاف سعودی تقریباً نابود شده است.

عربستان سعودی در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد. از 04.06.2014.

این کشورها پس از 7 سال حمله به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت های این کشور، نه تنها به اهداف خود دست نیافتند، بلکه در پی حملات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک خود، مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

دیدگاهتان را بنویسید