نماینده ایران در سازمان ملل: محدودیت تسلیحاتی ایران به پایان رسیده است/ اقدامات مهمی در تعامل کارشناسان دفاعی ما با اوکراین انجام شده است.

نماینده ایران در سازمان ملل: محدودیت تسلیحاتی ایران به پایان رسیده است/ اقدامات مهمی در تعامل کارشناسان دفاعی ما با اوکراین انجام شده است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که سوءتفاهم های به وجود آمده در این زمینه با ادامه همکاری با اوکراین در موضوع پهپادهای ادعایی قابل حل است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در یادداشتی به روزنامه واشنگتن پست، در پی ادعای جدید این روزنامه مبنی بر راه اندازی خط تولید پهپاد در روسیه تاکید کرد: در پی ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در درگیری های اوکراین، ایران درخواست همکاری مشترک کرد. نشست کارشناسی با مقامات اوکراینی برای بررسی این ادعاها.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: تاکنون گام های مهمی در تعامل مشترک کارشناسان دفاعی ایران و اوکراین برداشته شده است و تا رفع سوء تفاهم ها در این زمینه ادامه خواهد داشت.

نماینده ایران همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و روسیه سال‌ها بر اساس قراردادهای فیمابین همکاری‌های دفاعی، علمی و تحقیقاتی مشترک دارند که قدمت آن به قبل از شروع جنگ در اوکراین بازمی‌گردد.

نماینده ایران در سازمان ملل ادامه داد: همچنین دوره پنج ساله محدودیت های تسلیحاتی ایران در قطعنامه 2231 شورای امنیت در اکتبر 2020 به پایان رسید و ایران می تواند با توجه به نیازها و اولویت های خود با سایر کشورها همکاری دفاعی داشته باشد.

نماینده ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین موضعی روشن، ثابت و تزلزل ناپذیر اتخاذ کرده و تاکید کرده است که تمامی اعضای سازمان ملل باید اصول و اهداف مندرج در منشور سازمان ملل و بین‌المللی را کاملاً رعایت کنند. قوانینی از جمله حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی کشورها.

دیدگاهتان را بنویسید