رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا و سفیر ایران در سازمان ملل؟ / واشنگتن تکذیب نکرد، نماینده ایران تکذیب کرد

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا و سفیر ایران در سازمان ملل؟  / واشنگتن تکذیب نکرد، نماینده ایران تکذیب کرد

پس از انتشار اخباری مبنی بر دیدار رابرت مالی، مذاکره کننده ارشد آمریکا در دو ماه گذشته با سفیر ایران در سازمان ملل متحد، نماینده ایران در سازمان ملل، اخباری مبنی بر دیدار امیر سعید ایروانی سفیر سازمان ملل در سازمان ملل با «رابرت مالی» آمریکا منتشر شد. نماینده ویژه در امور ایران آن را نادرست می داند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل شامگاه چهارشنبه به وقت محلی، اخبار منتشر شده درباره دیدار سفیر ایران در سازمان ملل با مذاکره کننده ارشد آمریکا را کذب خواند و اعلام کرد که سفیر ایران در سازمان ملل با شخصیت های مختلف سیاسی و دانشگاهی دیدار می کند اما با مقامات آمریکایی مذاکره نکرده است.

لارا روزن، روزنامه نگار آمریکایی نیز در خبرنامه خود نوشت: مقامات وزارت امور خارجه و کاخ سفید به طور مستقیم پاسخی ندادند، اما گزارش ها مبنی بر دیدار راب مالی، نماینده آمریکا در ایران با سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل در هفته های اخیر را تکذیب کردند. آنها این کار را نکردند و گفتند که ایالات متحده وسیله ای برای ارسال پیام های روشن و قاطع به ایران است، اما احیای برجام در مرکز ارتباطات نبود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: در حالی که برجام در دستور کار نیست، ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که اگر به نفع آمریکا باشد، ابزارهایی برای ارسال پیام‌های روشن و قوی به ایران داریم.

پرایس گفت: «من وارد جزئیات نحوه ارسال این پیام‌ها نمی‌شوم، اما این کار را با هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکا انجام می‌دهیم و از ارسال قوی و مداوم آنها عذرخواهی نمی‌کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید