پاسخ بلینکن به اتهامات وارده به رابرت مالی: این یک موضوع شخصی است/ رابرت مالی خود را وقف کشورش کرد. او این کار را به طرز تحسین برانگیزی انجام داد

پاسخ بلینکن به اتهامات وارده به رابرت مالی: این یک موضوع شخصی است/ رابرت مالی خود را وقف کشورش کرد.  او این کار را به طرز تحسین برانگیزی انجام داد

آنتونی بلینکن در بخشی از مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی درباره موضوع «تعلیق مجوزهای امنیتی» رابرت مالی، «نماینده ویژه آمریکا در امور ایران» و بازجویی از وی به دلیل عدم نگهداری اسناد طبقه بندی شده». “این یک موضوع شخصی است، اما چیزی که می توانم بگویم این است که راب مالی را برای سال های بسیار زیادی می شناسم، او مردی است که زندگی و حرفه خود را وقف خدمت به کشورش کرده است و به طرز تحسین برانگیزی این کار را انجام داده است.”

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما به کار روی موضوع ایران ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل شود این کشور به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند، به تلاش برای بازگرداندن افرادی که جمهوری اسلامی به ناحق بازداشت می‌کند و با هماهنگی با ایران ادامه می‌دهیم. متحدان و شرکای ما، جمهوری اسلامی را در سایر زمینه ها پاسخگو می دانند و آن را مجبور به عقب نشینی می کنند.

وی همچنین تاکید کرد: تلاش ما برای بازگرداندن آمریکایی هایی که به ناحق و خودسرانه بازداشت شده اند جدی است. در دو سال و نیم گذشته، حدود 27 آمریکایی را که در نقاط مختلف جهان دستگیر شده اند، بازگردانده ایم و به این کار ادامه می دهیم و فرقی نمی کند که این دستگیری در ایران، روسیه یا هر کشور دیگری باشد. در جهان.”

دیدگاهتان را بنویسید