رابرت مالی: هنوز توافقی در مورد موضوع هسته ای ایران وجود ندارد

رابرت مالی: هنوز توافقی در مورد موضوع هسته ای ایران وجود ندارد

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفت: هیچ توافقی در مورد موضوع هسته ای ایران حاصل نشده است و تا زمانی که همه مسائل حل نشود، چنین توافقی وجود نخواهد داشت.

وی بدون اشاره به خروج کشورش از برجام گفت موضع آمریکا روشن است. اگر آمریکا تصمیم بگیرد به تعهدات خود در برجام بازگردد، ما آماده بازگشت به توافق هستیم.

مالی افزود که برای ما این بازگشت از نظر تحریم هایی که باید کاهش یابد و اقداماتی که ایران باید برای محدود کردن برنامه هسته ای خود بردارد کاملاً واضح است.

راب مالی همچنین درباره گزارش اخیر وال استریت ژورنال گفت که در صورت همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی، آمریکا و اروپا به بسته شدن تحقیقات این سازمان بین‌المللی از چند نقطه در ایران کمک خواهند کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای کنار گذاشتن این موضوعات باقی‌مانده وارد عمل نخواهد شد و پرونده این موضوعات تنها زمانی بسته می‌شود که ایران پاسخ‌های معتبر فنی به آژانس بدهد.

وی افزود: ما هیچ مذاکره‌ای برای کاهش استانداردهای تجاری شرکت‌های اروپایی یا سایر کشورها با ایران نداشته‌ایم و آنها باید تحریم‌هایی را که ما اعمال کرده‌ایم رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید