وقف منبعی است همیشه حاضر که نام وقف را زنده می کند

ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779125

محسن آبادی گفت: هرکس مال یا قسمتی از مال خود را بخشیده باشد، نام و اصطکاک او با وجود قرن ها زنده می ماند. زنده نگه داشته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا محسن آبادی رئیس اداره نذورات و امور خیریه شهرستان رشت با گرامیداشت هفته اهداء در گفتگو با صبح طوس؛ وی گفت: وقف یعنی انفاق ماندگار یعنی صدقه جاریه، صدقه ماندگار یعنی هبه یعنی اداره بخشی از اموال خود پس از مرگ و واگذار نکردن همه چیز به ورثه.

وی با اشاره به تفاوت انفاق با سایر صدقات و صدقات ادامه می دهد: مهم ترین تفاوت انفاق، ماندگاری و سیال بودن آن در طول زمان است، انفاق یعنی ساختن اموال شخصی عمومی، وقف یعنی اجازه استفاده دیگران از اموال ما. حتی بعد از رفتن خارج از دنیا هستند، یعنی هر چه برای خود نگه می دارید از بین می رود و هر چه در راه خدا انفاق می کنید به خدا ببخشید که این بهترین مصداق عبادت است.

وقف به نام وقف / اهدای 500 ساله در رشت

محسن آبادی در ادامه با تاکید بر زنده بودن این هدیه اذعان داشت: می بینیم که در رشتهر هرکس مال یا قسمتی از دارایی خود را وقف کرده باشد، قرن هاست که نام و اصطکاک او زنده است، مرحوم حاج علاءالدین. وقف 500 سال پیش یا به عنوان محمد حسین میرسعیدی که 15 سال پیش اموال خود را وقف کرد و بدین ترتیب نام وقف تا زمانی که این مال موهبتی از این آب و زمین باقی است، زنده خواهد بود.

رئیس اداره نذورات رشتار در خصوص آثار اهدایی گفت: انفاق آثار و برکات زیادی دارد. آثار هدیه و آثار و برکات آن را ببینیم. در حال حاضر یک چهارم بیمارستان های کشور تیزهوشان هستند. حمام ها و آب انبارها، راه ها، پل ها، مساجد، حسینی ها، مدارس و…

وی در ادامه تصریح کرد: وقف آمده است تا گره از مردم باز کند، بنابراین می بینیم که هر بار نیات واقفان خیرخواه بنا به نیاز مردم زمانه متفاوت است.

محسن آبادی با توجه به شفافیت کار اهدایی و تعهدات این نهاد یادآور شد: وقف ها و فعالیت های خیریه در قالب سامانه سامانه جامع اطلاع رسانی نذورات و بقاع متبرکه وظایف خود را انجام می دهند تا تمامی فعالیت های هدایایی شفاف و قابل رصد باشد. دستگاه های نظارتی بودن.

ثبت 13 نذورات جدید از ابتدای سال جاری در رشتار

رئیس اداره نذورات و امور خیریه شهرستان رشت درباره فعالیت های این موسسه در شهرستان رشت در طی یک سال گذشته گفت: تاکنون 13 کمک جدید از ابتدای امسال در رشت داشته ایم که یک و نیم هکتار آن 5 ساله است. باغات پسته قدیمی روستای کاظم آباد «جنگل و آب و زمین در کلاندرآباد، چند خانه علما یا مسجد و حتی دو درخت پسته برای امامزاده فاضل و غیره.

وی همچنین یادآور شد: تهیه 650 سبد زنده با کمک اماکن متبرکه و مشارکت کمیته امداد و کمک به مردم آسیب دیده از تاج و تخت، هر سبد به ارزش 200 تا 500 هزار تن، توزیع 220 بسته تمبر مدارس شامل کیف و محتوای کامل قلم، دفتر و غیره با مشارکت نهادهای آموزشی و غیره، تهیه 5 عدد کپسول اکسیژن، 3 عدد از مقبره کاریزک، 2 عدد از مقبره قوام الدین و دو عدد دستگاه اکسیژن ساز از محل هدیه که با همکاری ارائه هلال احمر به بیماران مبتلا به تاج . موقت است و همچنین لایروبی قنات کلپوک و خطوط لوله دو کیلومتری با همکاری جهاد کشاورزی و بنیاد علوی و تعمیر حسینیه محمدحسین خان گرایی و کمک به تهیه دارو به نیازمندان تخریب اهدای 12 میلیون مراسم مختلف منتصری. از جمله عزاداری و کمک به برخی هیئت ها در برخی روستاها از اقدامات اداره خیرین رشتار است.

معبد مقدس کاریزک در شطر به کمک خیرین نیاز دارد

مدیر امور نذورات و امور خیریه رشتار در ادامه از خیرین درخواست کرد: و خیرین به شماره کارت اعلامیه ودیعه و یا برای حمایت از بقعه از طریق هدایا و هیئت امنا، به اهالی پیشنهاد می کنیم برای درگذشتگان خود صدقه و صدقه موقت بدهند. به صدقه ی فعلی و با هدیه ی شاخه ی آهنی یا ماشین آجری از آن مرحوم، آن را به اشتراک بگذارید.

وی در پایان افزود: عزاداران به دلیل بیماری تاج می توانند با کمک به تکمیل شبستان آرامستان کاریزک هزینه پذیرش را به خیریه مستمر تبدیل کنند و اجر و ثواب ایشان برای صاحبان خیر بنا مستمر خواهد بود. ساخته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید