منبعی با اسرار مختلف؛ زمانی که آرزوهای مردم به یک منبع متصل است


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817812

سرچشمه رویاها در ایلام رازهایی در دل دارد که بر آبادانی مردم می جوشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، در گذشته مکان هایی وجود داشته که مردم در آن اسامی مرموز می گذاشتند و به همین دلیل برخی از این مکان ها مورد احترام مردم بوده است.

نمونه هایی از مکان های اسرارآمیز در همه جا وجود دارد و هر ساله افراد زیادی در سراسر جهان برای بازدید از یک مکان اسرارآمیز به کشور دیگری می روند و حتی کشورها از طریق چنین مکان هایی کسب درآمد می کنند.

در شهر چاردوول نمونه هایی از این قبیل مکان ها وجود دارد، مکان هایی که گاه با آرمان های مردم شکل می گیرد و گاه مردم آنچه را که ندارند در این مکان ها می بینند.

منطقه دوسر در مرز روستای هلسام از توابع شهرستان چاردوول در استان ایلام قرار دارد که در آن مکانی وجود دارد که رازهای بسیاری را در دل خود جای داده است.

«چشمه آرزوها» نام مکانی است که در منطقه دوسر واقع در مرز روستای حلسم وجود دارد و در دل آن آرزوهای مردمی است که نیازهای خود را در آنجا می بینند.

مردم در این بهار رویاهای خود را می بینند و این باعث شده است که محل احترام مردم باشد، اما باید دید که این چشمه رازهایی در دل دارد.

چشمه آبی که سالیان دراز در میان مزارع جاری بود «چشمه آرزو» بود که سال ها خشکید و مردم هر روز در کنار چشمه قدم می زدند و به امید جاری شدن آب ابراز امیدواری و دعا می کردند.

می گویند این چشمه زمین های کشاورزی را سیراب می کرد و کار مردم را رونق می داد، در واقع کمکی به مردم بود.

چشمه ای که سال هاست زمین های مردم را آبیاری می کند و عده ای دعا می کنند این چشمه خشک شود تا زمین های کشاورزی رونق نگیرد.

کافران نعمت هایی که این چشمه را سالیان دراز خشک کردند تا مردم بدانند که این چشمه در خدمت همه هستی مردم و دیار است.

بعد از 35 سال رحمت خداوند به مردم سرایت کرد و به دلیل سقوط بهشت، منشا آرزو به مردم بازگشت تا همه زمین های کشاورزی را آبیاری کنند و کار مردم را دوباره باز کنند.

محبی مالک ملکی در منطقه دوسر در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: جوشش دوباره چشمه باعث شادی مردم و سرسبزی در سراسر منطقه شده است.

وی افزود: گشایش بهشت ​​سرچشمه آرزوها و رونق کشاورزی را تخلیه کرده است که خدا را شکر می کنیم.

وی گفت: این منطقه قابلیت تبدیل شدن به یک منطقه گردشگری را دارد و می توان در زمینه گردشگری سرمایه گذاری کرد.

شیوع ویروس کرونا در سال جاری مانع از رونق گردشگری شده است، در غیر این صورت بهار امسال در مورد بسیاری از گذشته ها حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

شاید راز سرچشمه آرزوها آشکار شدن کار مردم و رونق معیشت مردم باشد که می تواند الگویی برای مسئولان باشد چرا که این آبنما با هر آنچه دارد در خدمت مردم است.


350c6054 61bc 4a3a bdaa de5c013501fe خبر خاکستری


5d03868c 33cf 4d06 b5e9 becdb7892074 خبر خاکستری

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید