نفتالی بنت با رابرت مالی دیدار نکرد/ اسرائیل صریحا با احیای برجام مخالفت کرد

نفتالی بنت با رابرت مالی دیدار نکرد/ اسرائیل صریحا با احیای برجام مخالفت کرد

روز جدید رسانه های اسرائیلی گزارش داده اند که نفتالی بنت، نخست وزیر، با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، که در یک سفر منطقه ای به اسرائیل برای تاکید بر مخالفت شدید اسرائیل با هر گونه احیای مجدد شورای امنیت سازمان ملل به سر می برد، دیدار نخواهد کرد.

اسرائیل هیوم یکشنبه گفت: «اسرائیل نگران است که ایالات متحده با توافقی «بدتر» از برجام با ایران موافقت کند، بنابراین نفتالی بنت تصمیم گرفته است یک نماینده ویژه به دولت بفرستد تا مخالفت خود را با احیای برجام نشان دهد.» جو بایدن زمانی برای دیدار در مورد مسائل ایران نیست.

بر این اساس، نشست یایر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با این بودجه که قرار است روز دوشنبه 15 نوامبر در اورشلیم برگزار شود، همچنان نامشخص است.

با این حال، بنی گانز، وزیر یانک، و ایلات هالاتا، مشاور امنیت ملی بنت، به همراه تعدادی از مقامات امنیتی، موساد و وزارت خارجه اسرائیل درباره موضوع ایران با ایران گفتگو خواهند کرد.

به گفته اسرائیل هیوم، دولت اسرائیل از آمریکا می خواهد که برای دستیابی به توافق با ایران «عجله» نکند. مقامات اسرائیلی همچنین از اینکه ایالات متحده به وضوح قصد تحمیل گفت و گو در مورد توانایی موشکی و حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه را ندارد، ناراضی هستند.

این روزنامه اسرائیلی افزود: اسرائیل به وضوح از سوی آمریکا تحت فشار است تا از مخالفت شدید با احتمال احیای برجام خودداری کند و مانند رویکرد قاطع بنیامین نتانیاهو علیه دولت آمریکا رفتار نکند.

در آستانه از سرگیری مذاکرات ایران با سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل که در 29 دسامبر در وین برگزار می شود، پس از حدود 6 ماه وقفه، مالی برای “هماهنگی” مواضع متحدان آمریکا به منطقه رفت. . .

رابرت مالی پس از امارات به اسرائیل سفر خواهد کرد و تور ده روزه خود را در عربستان و بحرین ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید