نفتالی بنت از سیاست کناره گیری کرد

بر اساس این گزارش، بنت تصمیم خود را به وزیران کابینه ایلت شاکد و متان کاهانا اعلام کرده است و انتظار می‌رود شاکد رهبری حزب یامینا را بر عهده بگیرد.

این در حالی است که جلسه انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی بعدازظهر چهارشنبه در کنست برگزار شد و قانون مربوطه در قرائت دوم و سوم به تصویب رسید و انتظار می رود تا ساعاتی دیگر تا وزیر کنونی این کشور، قرائت سوم به تصویب برسد. امور خارجه یایر لاپید، نخست وزیر در حال انتقال خواهد بود.

بنت وزیر امور خارجه اسرائیل و یایر لاپید که وظیفه تشکیل کابینه ائتلافی را بر عهده دارند، دوشنبه شب بر سر انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام توافق کردند.

بر اساس گزارش رسانه های صهیونیستی، دو کشور همچنین برای برگزاری انتخابات زودهنگام در 25 اکتبر به توافق رسیدند.

پس از توافق بین لاپید و بنت بر سر لایحه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام، بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی، نخست وزیر بنت را به شکست متهم کرد و قول داد دوباره قدرت را به دست آورد.

پس از انحلال کنست و توافق قبلی بین بنت و لاپید برای تشکیل کابینه مشترک، ژایر لاپید اکنون جایگزین بنت می شود و تا انتخابات پارلمانی جدید در 25 اکتبر 1401 به عنوان نخست وزیر خدمت می کند.

با ورود رژیم به دوره بی ثباتی و بحران، مقامات این رژیم در روزهای اخیر از ترس تهدیدات خارجی، تهدیدات خود را علیه نوار غزه و لبنان افزایش داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید