دیدار نمایندگان کنگره آمریکا با نفتالی بنت در فلسطین اشغالی

ساعت: 03:50
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783373

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دو هیئت از نمایندگان کنگره آمریکا دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه فلسطینی اشغالی معاریو گزارش داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دو هیئت از کنگره آمریکا دیدار کرده است.

گفته می شود این دیدار در دفتر نفتالی بنت در اورشلیم برگزار شد و بنت در مورد برخی موضوعات از جمله روابط آمریکا و اسرائیل گفتگو کرد.

برکناری بنت از رژیم اسرائیل راه را برای ادامه همکاری این رژیم با آمریکا هموار کرد، اما در عین حال مقامات این رژیم مخالفت خود را با برخی مسائل کلیدی با آمریکا از جمله بازگشت وی به شورای امنیت سازمان ملل پنهان نکردند. .

در همین حال، برخی از تحلیلگران رژیم اسرائیل خروج آمریکا از افغانستان را شکست خورده می دانند و رژیم اسرائیل در حالی که از خروج آمریکا از خاورمیانه بیم دارد، خروج مشابهی در عراق و نقاط اصطکاک در منطقه را پیش بینی می کند. عقب نشینی واشنگتن از شمال سوریه و افغانستان و بنت نمی توانند موضوع ایران را در اولویت اصلی دولت بایدن قرار دهند.

ناهوم برنیا، تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت: اسرائیل و کابینه آن تحت تاثیر این عقب ماندگی آمریکا قرار گرفته اند و این امر بر دیدار بایدن و بنت سایه افکنده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید