نفتالی بنت در حال بررسی تشکیل کابینه جایگزین نتانیاهو است

بر اساس این گزارش، نظرسنجی جدید شبکه 12 رژیم صهیونیستی نشان می دهد که اکثر صهیونیست ها معتقدند کابینه نفتالی بنت در شش ماه آینده سقوط خواهد کرد.

اما با استعفا و استعفای یکی دیگر از اعضای ائتلاف کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر تل آویو یک قدم به سقوط نزدیک شد.

“صبح. آره. نیر اورباخ، یکی از اعضای کابینه بنت، استعفای خود را از کابینه بنت اعلام کرد و گفت که دیگر بخشی از ائتلاف کابینه بنت نیست.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، یکی از رهبران اپوزیسیون در کنست، گفت که کابینه نخست وزیر نفتالی بنت در آستانه مرگ و دریافت تنفس مصنوعی است.

“صبح. آره. نیر اورباخ که دوشنبه شب اعلام کرد از کابینه خارج می شود، تا کنون به عنوان یکی از افراد مورد اعتماد نفتالی بنت و دستیار ارشد او شناخته شده است و روز دوشنبه در یک جلسه پرتنش در دفتر نخست وزیری به نفتالی بنت گفته بود که او نه. او دولتی را نمی بیند و دیگر آن را همراهی نخواهد کرد.

گزارش شده است که اورباخ با عصبانیت جلسه کابینه در تل آویو را ترک کرد و سپس به جای کنست به خانه بازگشت. وی سپس در بیانیه ای از دولت انتقاد کرد و گفت که به این نتیجه رسیده است که “ائتلاف نمی تواند با رهبری فعلی دوام بیاورد”.

با این حال، اورباخ گفت که با انتخاب مجدد مخالف است و به انحلال کنست در هفته آینده رای نخواهد داد. او گفت که تلاش خواهد کرد به تشکیل یک دولت دست راستی جدید در کنست فعلی کمک کند.

در همان زمان نفتالی بنت اعلام کرد که یک یا دو هفته فرصت داریم تا مشکلات ائتلاف را حل کنیم و در صورت شکست، نمی توانیم به کار ادامه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید