چرا کابینه جدید نتانیاهو افراطی ترین کابینه رژیم صهیونیستی است؟

یدیعوت آحرونوت روز گذشته به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که به نظر می رسد وزارتخانه های جنگ، امور خارجه و دادگستری در دست حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است.

این گزارش حاکی از آن است که جدای از این وزارتخانه های کلیدی که در انحصار حزب لیکود باقی خواهند ماند، رقابت بر سر تصاحب وزارتخانه هایی مانند دارایی، امنیت داخلی و دین در میان جریان های راستگرا زیاد است.

موضوعی که در روزهای اخیر بسیار مورد توجه رسانه های مختلف منطقه ای و بین المللی قرار گرفته است، حضور احتمالی شخصیت های راست افراطی در کابینه جدید در دوره نخست وزیری نتانیاهو است.

یکی از گزینه های اصلی برای تایید وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی “ایتمار بن گوئر” است که فردی بسیار تندرو و افراطی است که حتی در میان محافل صهیونیستی نیز شناخته شده است. انتخاب احتمالی وی به عنوان وزیر کابینه نتانیاهو به دلیل موضع نژادپرستانه وی علیه فلسطینیان، نگرانی های بسیاری را برانگیخته است.


چرا کابینه جدید نتانیاهو افراطی ترین کابینه رژیم صهیونیستی است؟



بن گر در راهپیمایی پرچم، اورشلیم اشغالی، آوریل 2022


بن گویر کیست؟

ایتمار بن گوئر، رهبر حزب قدرت یهود، ساکن شهرک صهیونیست نشین کریات اربا در شهر الخلیل در شمال کرانه باختری است. او یکی از پیروان «میر کاهنا» خاخام افراطی صهیونیست و رهبر جنبش کاخ است. جنبشی که در دهه 1980 از سوی سیستم قضایی رژیم صهیونیستی تروریستی اعلام شد و فعالیت آن در سرزمین های اشغالی ممنوع شد.

جالب است که در مورد جنبش کاخ که بن گره یکی از پیروان آن است بدانید که این جنبش بر اخراج فلسطینی ها از سرزمین خود و انتقال آنها به کشورهای دیگر تاکید زیادی داشته و معتقد است که فلسطین باید فقط متعلق به فلسطین باشد. صهیونیست ها جنبش کاخ اسکان در سرزمین های اشغالی را چیزی می دانست که نمی توان آن را نادیده گرفت و با آن مذاکره کرد. این جنبش افراطی صهیونیستی در آغاز اشغال فلسطین یکی از عاملان اصلی کشتار و اخراج فلسطینیان از سرزمین افتخار بود و هنوز هم چهره های مرتبط با آن مانند ایتمار بن گوئر حضور جدی دارند. ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی

نکته مهم دیگر درباره بن گویر این است که او علاقه و ارادت زیادی به باروخ گلدشتاین، پزشک صهیونیست استرالیایی دارد. تروریست صهیونیستی که 28 سال پیش در نماز صبح قتل عام حرم ابراهیمی را انجام داد و 30 فلسطینی را به شهادت رساند. رئیس حزب حاکم یهودی باروخ گلدشتاین را قهرمان خود می داند و سال هاست که عکس این قاتل صهیونیست را در اتاق خود دارد.

بن گوئر به دلیل اعتقاد راسخش به برتری یهودیان بر دیگران، یکی از شخصیت هایی است که نه از فلسطینی ها بلکه از همه غیریهودیان متنفر است و می خواهد از آنها انتقام بگیرد. وی معتقد است هرکس به ارتش رژیم صهیونیستی آسیب برساند باید از سرزمین های اشغالی اخراج شود.

در سال 2007، ایتمار بن گوئر به جرم نفرت پراکنی و حمایت از گروه های تروریستی محکوم شد، اما این امر مانع از ادامه مسیر سیاسی خود نشد، زیرا او در جامعه ای زندگی می کند که از کشتار و غارت فلسطینیان حمایت می کند.


اهداف خطرناک

ایتامار بن گوئر در سال های اخیر همواره به خاطر اقدامات افراطی و مواضع نژادپرستانه خود علیه فلسطینی ها شناخته شده است. او یکی از شخصیت های راستگرای صهیونیستی به شمار می رود که همچنان بر لزوم اخراج همه فلسطینی ها از سرزمین اجدادی خود تاکید دارد.

بن گر در یک تریبون عمومی اخیر به صراحت اعلام کرد که در صورت انتخاب به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه جدید، آزادی عمل بیشتری به نیروی پلیس و ارتش صهیونیستی برای تیراندازی به فلسطینی ها خواهد داد. وی در واقع با وجود اینکه هنوز رسما وارد کابینه رژیم صهیونیستی نشده است، اقدامات تحریک آمیز خود را علیه فلسطینی ها آغاز کرده است، اقداماتی که نتیجه ای جز کشتار و غارت تعداد بیشتری از فلسطینیان نخواهد داشت.

در روزهای اخیر عکسی از همسر ایتمار بن گوئر که در یک نشست رسمی در قدس اشغالی مسلح ظاهر شده بود منتشر شد. پس از جنجالی شدن این ماجرا، وی اظهار داشت که برای حفظ جان خود باید اسلحه به همراه داشته باشد!


چرا کابینه جدید نتانیاهو افراطی ترین کابینه رژیم صهیونیستی است؟

همسر ایتمار بن غور (نفر دوم از راست) دو روز پیش در مراسمی در قدس مسلح شد


فایده گفتار

در دهه های اخیر در میان کابینه های رژیم صهیونیستی، کابینه های تحت رهبری بنیامین نتانیاهو همواره افراطی ترین سیاست ها را در قبال فلسطینی ها اتخاذ کرده اند. نتانیاهو در طول مدت طولانی تصدی نخست وزیری خود به مواضع تند و تند علیه فلسطینی ها در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی شهرت داشت، اما کارنامه او در این زمینه چیزی کم از چشمگیر نبوده است.

در واقع، سوابق سال های اخیر نشان می دهد که فلسطینی ها با وجود نصب کابینه های تندرو دست از مبارزه برنداشته اند و حتی عزم شاهان برای مبارزه با مهاجمان سرزمین شاهان روز به روز قوت می گیرد. نتانیاهو علیرغم وعده‌های بزرگی که در سال‌های اخیر به جامعه صهیونیستی داده است، دستاورد چشمگیری نداشته و اقدامات وی به ترور تحقیرآمیز برخی از رهبران و شخصیت‌های مقاومت فلسطین محدود شده است.


چرا کابینه جدید نتانیاهو افراطی ترین کابینه رژیم صهیونیستی است؟
افزایش چشمگیر تلفات صهیونیست ها در عملیات مقاومت در سال 2022 نسبت به سال های گذشته

در روزهای اخیر مقاومت فلسطین و عملیات ضد صهیونیستی در اراضی اشغالی به ویژه در کرانه باختری شدت گرفته است که در یکی از این عملیات ها یک جوان فلسطینی به شهرک صهیونیستی آریل (در اراضی اشغالی کرانه باختری) نفوذ کرد. و سه صهیونیست را کشت. بر اساس آمارها، از ابتدای سال جاری تاکنون 29 صهیونیست در عملیات مقاومت به هلاکت رسیده اند که در مقایسه با سال های اخیر کم سابقه است. در واقع به نظر می رسد در روزهای اخیر ملت فلسطین با درک دقیق اوضاع کنونی از افراطیون صهیونیستی استقبال گرمی کرده و تلویحا به آنها هشدار داده است که در صورت تشدید اوضاع، فلسطینی ها حضور خود را در میدان بیشتر خواهند کرد. .

دیدگاهتان را بنویسید