نگرانی 100 سفیر سابق رژیم صهیونیستی از کابینه افراطی نتانیاهو


ساعت: 20:27
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920532

100 سفیر سابق رژیم صهیونیستی در نامه ای به نخست وزیر این رژیم نگرانی خود را از تشکیل دولت وی به عنوان دولتی راستگرا و افراطی ابراز کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع عبری زبان امروز چهارشنبه گفتند که 100 سفیر سابق اسرائیل در نامه ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و رهبر حزب لیکود، نسبت به آسیب دیدن روابط خارجی این رژیم به دلیل نصب حق الناس ابراز نگرانی کرده اند. جناح و دولت افراطی
آیزاک هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی با ایتامار بن گویر (از رهبران احزاب رادیکال پیروز انتخابات گذشته)، رهبر حزب افراطی «اوتسامه یهودیت» درباره تشدید اختلافات داخلی بین صهیونیست ها دیدار کرد. در سرزمین های اشغالی و تنش با جامعه جهانی در سایه دولت افراطی نتانیاهو ابراز نگرانی کرد و از او خواست مواضع خود را تعدیل کند.
به گزارش جروزالم پست، هرتزوگ از او خواست تا به نگرانی های ابراز شده در سرزمین های اشغالی و جامعه بین المللی درباره «رویکرد نژادپرستانه بن گر» رسیدگی کند.
در ماه نوامبر، هرتزوگ در یک نشست خصوصی با نمایندگان حزب شاس، یکی دیگر از احزاب مذهبی افراطی که در انتخابات اخیر پیروز شد، از نگرانی جامعه بین المللی از انتصاب بن گر، وزیر امنیت داخلی صحبت کرد.
انتصاب بسیاری از چهره های تندرو و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای خود صهیونیست ها را نیز درآورد. آنها بن گر را بخشی از “اراذل و اوباش مزاحم” و خطری برای این رژیم می دانند.
گیدئون لوی، نویسنده و تحلیلگر صهیونیست، اوتزما یهودیت، رهبر حزب را با آریل شارون و دیوید بن گورین، نخست وزیران سابق رژیم صهیونیستی که بر اساس دیدگاه های بلندپایه فلسطینی ها را کشتند و آنها را از خانه هایشان بیرون کردند، مقایسه کرد. خانه خود را نقل مکان کردند.
انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در اواسط نوامبر ماه گذشته برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی به رهبری نتانیاهو 64 کرسی از اردوگاه رقیب متشکل از ائتلاف یایر لاپید نخست وزیر و بنی گانتز، وزیر دفاع کنونی رژیم صهیونیستی به دست آورد. ائتلاف لاپید و گانتز در این انتخابات 51 کرسی به دست آورد.
در مجلس آتی رژیم اسرائیل که بیست و پنجمین دوره خواهد بود و همچنین در ائتلاف حاکم آینده، اکثر «کیپا» پوشان (یهودیان مذهبی که کلاهی به نام کیپا بر سر دارند) و بیشترین تعداد شهرک نشینان صهیونیست و تعداد کمی از زنان شرکت خواهند کرد..
به گفته تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب مذهبی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو منجر به گسترش چشمگیر بحران و اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی در مرحله آینده و آینده خواهد شد. ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکردها و سیاست‌های بسیاری خواهد داشت و اقدامات افراطی و فاشیستی علیه فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری، قدس و نوار غزه انجام می‌دهد و از سوی دیگر سطح تنش را در منطقه افزایش می‌دهد. .

دیدگاهتان را بنویسید