فراخوان تظاهرات علیه نتانیاهو/ نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در تظاهرات شرکت کرد

وی خطاب به حضار گفت: از کشورمان دفاع کنیم که دموکراسی در حال نابودی است، بله [به خیابان‌ها] من هم میام [در تظاهرات علیه نتانیاهو] شرکت خواهیم کرد.

سخنان لاپید پس از آن بیان می شود که احزاب مخالف نتانیاهو به دلیل اعتراضات شنبه شب گذشته در سرزمین های اشغالی با حضور بیش از 80 هزار نفر به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

هزاران اسرائیلی شنبه شب گذشته در تل آویو و مرکز سرزمین های اشغالی در اعتراض به آنچه «کودتای سیاسی» علیه دولت افراطی و افراطی نتانیاهو نامیدند، تظاهرات کردند.

هیئت صدا و سیمای رژیم صهیونیستی موسوم به خان اعلام کرد که این تظاهرات در میدان حبیما در مرکز تل آویو برگزار شد.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که بنی گانتز وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی دقایقی قبل از حضور در تظاهرات در توئیتی از مردم سرزمین های اشغالی خواسته بود برای تظاهرات به خیابان ها بیایند.

در شهر حیفا در شمال سرزمین های اشغالی حدود 1500 نفر در میدان حریف تظاهرات کردند.

از سوی دیگر تظاهرکنندگان در قدس اشغالی در مقابل خانه نتانیاهو و یاریو لوین وزیر دادگستری تجمع کردند و علیه بی بی و وزیر دولت تندرو صهیونیستی شعار سر دادند.

تایمز اسرائیل گزارش داد که در هفته‌های اخیر، لوین «اصلاحات عمومی، گسترده و بحث‌برانگیز در سیستم قضایی و حقوقی اسرائیل» را اعلام کرده است، اصلاحاتی که در صورت تصویب، می‌توان گفت که رادیکال‌ترین تغییرات در سیستم حکومتی خواهد بود. در اسرائیل..

بر اساس این گزارش رسانه ای، تغییراتی که لوین در کنفرانس مطبوعاتی کنست بیان کرد، قدرت دادگاه عالی اسرائیل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به دولت اجازه می دهد کمیته انتخاب قضایی را در اختیار بگیرد و همچنین قدرت مشاوران حقوقی دولت را به طور گسترده محدود می کند.

دیدگاهتان را بنویسید