تظاهرات صدها هزار نفری در لندن در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی

صدها هزار معترض حامی فلسطین روز شنبه در لندن راهپیمایی کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه و اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی شدند.



به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسکای‌نیوز، عصر روز شنبه به وقت تهران صدها هزار نفر از مردم انگلیس در حمایت از فلسطین و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی به خیابان‌های لندن آمدند.

این تظاهرات یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات در تاریخ انگلستان بود.

پلیس متروپولیتن لندن برای مقابله با حملات احتمالی معترضان حامی فلسطین و مخالفان سرسخت سیاست‌های حمایتی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه ، خیابان‌های اطراف سفارت آمریکا و رژیم صهیونیستی در لندن را بست. در این تظاهرات 82 معترض دستگیر شدند.

پیش‌بینی می‌شد بیش از یک میلیون معترض از هایدپارک لندن به سمت سفارت آمریکا راهپیمایی کنند تا علیه رژیم صهیونیستی و سیاست‌های دولت بایدن شعار دهند.

با این حال، قانونگذاران بریتانیایی قبلاً تلاش کرده بودند سازمان‌دهندگان را متقاعد کنند که تظاهرات را به‌دلیل مصادف شدن با روز آتش بس، سالگرد جنگ جهانی اول، به تعویق بیندازند، اما هیچ‌یک از این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبود.

به‌گفته تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO)، به.طور متوسط ​​در هر دقیقه یک کودک در نوار غزه کشته می‌شود.

وی افزود: نیمی از 36 بیمارستان‌ها و دو‌سوم مراکز مراقبت اولیه غزه از کار افتاده و آنهایی که هنوز در حال فعالیت هستند با حجمی بسیار بیشتر از ظرفیت خود مواجه هستند. آدهانوم سیستم مراقبت‌های بهداشتی غزه را در آستانه فروپاشی توصیف کرد.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید