واکنش ایران به یادداشت ضد ایرانی نماینده رژیم صهیونیستی در لندن


ساعت: 20:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894572

کاردار سفارت ایران در انگلیس در واکنش به یادداشت ضد ایرانی نماینده رژیم صهیونیستی مبنی بر توافق احتمالی برای لغو تحریم ها، گفت: این رژیم نامشروع تحمل صلح و امنیت در جهان را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمهدی حسینی متین روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: خواسته های مخرب نماینده رژیم صهیونیستی از انگلیس بار دیگر نشان می دهد که این رژیم نامشروع تحمل صلح و امنیت در منطقه یا هر جای دیگر جهان را ندارد. “. حتی حق بریتانیا برای تصمیم گیری مستقل در مورد توافق هسته ای».

وی افزود: این رژیم تروریستی که بر اساس اشغالگری و بی قانونی ساخته شده است، سابقه چندین دهه اتهامات واهی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را دارد.

وزیر امور خارجه با اشاره به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برجام، این توافق را یک سند حقوقی توصیف کرد و یادآور شد: ایران و پنج کشور جهان (از جمله انگلیس) عضو آن هستند.

همزمان با رسیدن مذاکرات برای رفع تحریم ها به مرحله تعیین کننده، تحرکات عناصر رژیم صهیونیستی نیز افزایش یافت تا روند گفت وگو را مختل کند.

تزیپی هوتوولی، سفیر رژیم صهیونیستی در لندن امروز (جمعه) در یادداشتی ادعایی که در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد، توافق ایران را خطرناک توصیف کرد و از دولت لندن خواست آن را رد کند.

وی بدون صحبت از زرادخانه های پر از کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: اعتماد به رژیمی که همچنان در مورد جاه طلبی های هسته ای خود دروغ می گوید، کار عاقلانه ای نیست.

این عنصر صهیونیستی استدلال کرد که توافق با ایران به همان اندازه که برای تل آویو خطرناک است برای واشنگتن و لندن نیز خطرناک است و “اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که توافق روی میز امضا نشود”.

پیش از این نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در پیامی به کاخ سفید گفته بود پیش نویس توافق وین فراتر از معیارهای برجام است و با خطوط قرمز دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مطابقت ندارد و آن را نقض می کند.

این مقام صهیونیست همچنین مدعی شد: اسرائیل به هیچ توافق هسته ای پایبند نیست و برای جلوگیری از ایران مسلح به سلاح هسته ای و همچنین مقابله با نیروهای همسو با ایران در منطقه هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد.

در هفته‌های اخیر، مذاکرات برای لغو تحریم‌ها به مراحل مهمی رسیده است و توافق نهایی در انتظار تصمیم‌گیری‌های سیاسی غرب به‌ویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان کشور ناقض توافقنامه ۲۰۱۴ است.

جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پیش نظرات خود را در خصوص واکنش آمریکا به متن پیش نویس توافق نهایی لغو تحریم ها به هماهنگ کننده مذاکرات ابلاغ کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پس از دریافت پاسخ آمریکایی ها، تیم کارشناسی کشورمان آن را به دقت مورد بررسی قرار دادند و پاسخ های ایران پس از ارزیابی در سطوح مختلف، عصر امروز (پنجشنبه) تدوین و به هماهنگ کننده تحویل داده شد. . وی افزود: در متن ارسالی رویکردی سازنده با هدف نهایی شدن مذاکرات وجود دارد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که اگر آمریکا به‌عنوان مقصر شرایط کنونی اراده خود را نشان دهد و خواسته‌ها و الزامات منطقی ایران برای ایجاد یک توافق پایدار و قابل اعتماد را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید