نماینده رژیم صهیونیستی از مردم خواست تا علیه نتانیاهو اعتراض کنند

رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که میشل شیر که دو سال پیش حزب لیکود نتانیاهو را ترک کرد، از اسرائیلی‌ها خواست به خیابان‌ها بیایند و علیه کابینه جدید این رژیم تظاهرات کنند.

پیشتر تسیوکا ووگل، نماینده کنست از حزب اوتزما یهودیت، خواستار بازداشت بنی گانتز، یایر لاپید و تعدادی دیگر از مقامات سابق رژیم صهیونیستی به دلیل دعوت از مردم برای شرکت در تظاهرات علیه کابینه جدید این رژیم شده بود. او مخالفان نتانیاهو را خائن خواند.

هزاران صهیونیست در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته علیه نتانیاهو و اعضای کابینه تندرو او در تل آویو تظاهرات کردند.

این تظاهرات در سایه درگیری تلخ میان ائتلاف راست افراطی در کابینه به ریاست بنیامین نتانیاهو و جناح مخالف به ریاست یائیر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

تمایل احزاب مذهبی حریدی و صهیونیستی نتانیاهو را بر آن داشت تا قوانین و ساختارهای رژیم صهیونیستی را تغییر دهد و حتی برخی مواضع را برای جلب رضایت آنها تحریف کند.

به گفته تحلیلگران سیاسی، حضور احزاب راست افراطی و مذهبی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و اختلافات داخلی خواهد شد و ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو سیاست ها و رویکردهای بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینیان اتخاذ خواهد کرد. در داخل سرزمین های اشغالی و در سواحل غربی و قدس و نوار غزه و از سوی دیگر منجر به افزایش تنش در منطقه می شود.

انتصاب بسیاری از چهره های تندرو و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای صهیونیست ها را درآورد. آنها بن گر را بخشی از “اراذل و اوباش مزاحم” و خطری برای این رژیم می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید