تنش میان نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

گفته شده اختلافات میان نتانیاهو و فرماندهان ارشد ارتش  رژیم صهیونیستی درباره ارزیابی‌ها، طرح‌ها و تصمیمات در خصوص جنگ است.

این روزنامه نوشت، دست کم سه نفر از وزرا به فکر استعفا هستند تا نتانیاهو را مجبور کنند که مسئولیت شکست را به دلیل حمله حماس به شهرک‌های غلاف غزه برعهده بگیرد.

رسانه عبری همچنین خبر داده بیش از نصف رأی‌دهندگان به حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، معتقد هستند نتانیاهو پس از جنگ با مقاومت فلسطین باید استعفا کند.

همچنین ۷۵ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی معتقد هستند نتانیاهو مسئولیت شکست در «محافظت از شهرک‌های اطراف غزه» است.

همچنین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از تماس تلفنی میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو و تماسی میان وزیر جنگ این رژیم و وزیر دفاع آمریکا خبر داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد، این رژیم با درخواست واشنگتن برای به تأخیر انداختن حمله زمینی به غزه تا زمان رسیدن نیروهای آمریکایی اضافی موافقت کرده است.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز اعلام کرده بود، کاخ سفید به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داد که برای به دست آوردن زمان بیشتر برای مذاکره درباره آزادی صهیونیست‌هایی که توسط حماس طی عملیات طوفان الاقصی بازداشت شده‌اند و اجازه دادن به ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه، حمله زمینی را به تأخیر بیندازد.

این روزنامه نوشت، آمریکا هدف دیگری نیز از به تأخیر انداختن حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه دارد و آن آمادگی برای مقابله با حملات گروه‌های مقاومت علیه اهداف آمریکا در خاورمیانه است.

این روزنامه در ادامه نوشت، آمریکا همچنان از حمله زمینی به غزه حمایت می‌کند. آزادی جودت و ناتالی رعنان، دو اسیر آمریکایی که توسط حماس بازداشت شده بودند، باعث شد تا آمریکا بر رژیم صهیونیستی برای به تأخیر انداختن حمله زمینی فشار بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید