هراس از قدرت فرامنطقه ای ایران در رژیم صهیونیستی ریشه دوانده است/ موج شناسایی آغاز شده است; از نتانیاهو تا خاخام اسرائیلی


ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896130

آنچه این روزها در هیاهوی مذاکرات به گوش می رسد، تمجید از کارشناسان و مسئولان صهیونیست و عرب از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکامروز آمریکا و حتی بزرگتر از آن به برکت ملتی هوشیار مانند ایران، نمی تواند صلح امام حسن (ع) ایران را بر جهانیان تحمیل کند. اینجا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد، واقعه کربلا می شود».

این تنها گوشه ای از توصیه رهبر معظم انقلاب به دشمنان ایران است، کسانی که در مذاکرات یک جانبه به دنبال منافع خود هستند و با تحمیل مطالبات استعماری خود بر ملت ها تلاش می کنند به اهداف خود برسند.

آنچه این روزها در هیاهوی مذاکرات به گوش می رسد، قدردانی کارشناسان صهیونیست و عرب از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، چیزی که دشمن دیگر نمی تواند آن را پنهان کند.

15024a9e 3872 49d4 9f08 77f26049b43f خبر خاکستری

ترس نتانیاهو نیز گویای همین موضوع است که او در روزهای گذشته اعلام کرد: «فکر می‌کنم لاپید و گانتز خوابند. سال گذشته، دولت بایدن به آنچه رئیس موساد گفته بود عجله کرد.

این توافق بدتر از توافق قبلی است و یک فاجعه استراتژیک برای کشور اسرائیل است و آنها (لپید و گانتز) هیچ کاری نمی کنند، مجبور شدند با ده ها سناتور و صدها نماینده کنگره ملاقات کنند و در برنامه های تلویزیونی آمریکایی ظاهر شوند.

لاپید و گانتز باید به دولت بایدن فشار بیاورند تا توافق ایران را امضا نکند، باید یادآور شوم که ما در دولت خودمان طور دیگری عمل کردیم، فشاری که وارد کردیم در نهایت آمریکا را از برجام خارج کرد.

یک ژنرال اسرائیلی می گوید؛ توافق هسته ای نحوه دستیابی ایران به توانمندی هسته ای را قانونی می کند، این توافق قرار نیست پایان داشته باشد، بلکه در سال 2031 به پایان می رسد و از آن نقطه ایران می تواند به میل خود اورانیوم را غنی سازی کند.

امیر عفیفی ادامه می دهد؛ ایران در سال جاری بمب می‌سازد و در چنین شرایطی قرارداد فروش سوخت، پایان کار را به تاخیر می‌اندازد و این موضوع برای اسرائیل و دیگر کشورهای خاورمیانه غیرقابل قبول خواهد بود.

8f8960c8 48e7 4529 abf4 9fb57f9d9858 خبر خاکستری

یک کارشناس سیاسی عرب در گفتگو با i24 می گوید; ایران از نظر فنی همیشه آماده اجرای توافق بوده است و بازگشت آمریکا به توافق مستلزم اجرای تعهدات ایران است، از ابتدا برای چنین چیزی آماده بوده است.

الیف صباغ ادامه داد؛ مشکل طرف دیگر توافق، تعهدات آمریکاست. تعهد به رفع تحریم‌ها، رفع ممنوعیت‌هایی که منجر به تحریم‌ها شد، استفاده نکردن از توافق به شکل تشریفاتی و اطمینان از عدم خروج مجدد آمریکا.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که آمریکا این توافق یا هیچ توافق بین‌المللی دیگری را تضمین نمی‌کند یا به آن پایبند نیست و به تعهدات توافق هسته‌ای با شوروی سابق و روسیه فعلی پایبند نبوده است.

c6c41596 8773 49ab bc5d 81a1edd1a712 خبر خاکستری

به گفته صباغ، ایران حق دارد مطالبه کند که در توافقنامه ادعاهای واهی نباشد، آمریکا به ایران پول نمی دهد، این پول مال ایران است که آمریکا آن را دزدیده و در بانک های آمریکایی مسدود کرده است و غیره. .

این کارشناس می گوید؛ نه اینکه آمریکا برای ایران کار خوبی می کند، آمریکا فقط دارد پول هایی را که از ایران دزدیده است پس می دهد.

هارو رونن شاولوف می گوید البته شناخت اقتدار ایران به دست خاخام های صهیونیست هم رسید. ما مخفیانه می نشینیم، اما جنگ زیرزمینی بین ایران و اسرائیل آغاز شده است، جنگی که هر لحظه در شرف وقوع است.

همه این مشکلات به این دلیل است که ایران بر همه چیز حکومت می کند، سوریه، حزب الله، غزه و مرز اردن، ما درگیر هستیم، بنابراین اگر جایی باید فرار کنیم، جایی نداریم، فقط دریا می ماند که آن هم تقسیم شده است. تی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید