ایران یک قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای است/آینده ایران روشن است


ساعت: 08:48
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884536

قدیری ابیانه گفت: ایران با مقاومت در برابر تحریم ها، فشارها، تهدیدها به یک قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده و در عرصه های مختلف پیروز شده و ملت های مختلف را تحت تاثیر قرار داده و آینده درخشانی در انتظار این کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی در خصوص سفر رؤسای جمهور ترکیه و روسیه به ایران و در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که ایران و جمهوری اسلامی را به این خوش شانسی رساند؟ شرق وی گفت: ایران با مقاومت در برابر تحریم ها، فشارها، تهدیدها و پیروزی در عرصه های مختلف و نفوذی که در بین ملت های مختلف فلسطینی، سوری، یمنی، عراقی، لبنانی و سایر کشورها دارد نشان داده است. این کشور یک قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای است و یک کشور مستقل و تاثیرگذار در روابط بین الملل است.

محمدحسن قدیری ابیانه در ادامه سخنان خود مثال زد و افزود: به عنوان مثال آمریکا، اروپا، کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی، ترکیه، اردن با تمام امکانات تلاش کردند تا دولت سوریه را ساقط کنند و در عین حال با همه حمایت ها تلاش کردند. و اینکه ترکیه، رژیم صهیونیستی و اردن همسایه سوریه هستند نتوانستند به این هدف برسند زیرا ایران که همسایه سوریه نبود تصمیم گرفت اجازه سرنگونی دولت بشار اسد را ندهد و ایران پیروز شد و شکست را پذیرفتند

قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: شکست این نیروها در سرزمینی خارج از دسترسی مستقیم ایران بسیار مهم است، این نشان می دهد که ایران یک قدرت فرامنطقه ای است.

به گفته وی، مقامات نظامی آمریکا تشخیص می دهند که به دلیل قدرت موشک ها، پهپادها، کشتی ها، شناورها و نیروهای مسلح ما، برتری هوایی در منطقه را از دست داده اند.

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: ناکامی دشمن در تحریم های اقتصادی و ایستادگی کشورمان در برابر این تحریم ها، دشمن را مجبور کرده است که بپذیرد این تحریم ها تاثیری ندارد.

قدیری ابیانه ادامه داد: حتی تحریم هایی که در تاریخ سابقه نداشته و موضع مستقل ایران که این استقلال را هم به غرب و هم به شرق نشان داده و در دنیای امروز نیرویی تعیین کننده است، از سوی همه مردود است، حتی دشمنان ما آنها می فهمند

وی گفت: این تحریم ها علیه ایران اگر در مورد هر کشوری حتی کشورهای قدرتمند اروپایی اعمال می شد، لغو می شد، اما ملت ما مقاومت کرد.

به گفته وی، وقتی کشوری قدرتمند باشد، کشورهای دیگر به آن تکیه می کنند و برای جلب نظر و مشارکت آن کشور تلاش می کنند، بنابراین می بینیم که دشمنان ما هر روز بیشتر ضرر می کنند.

وی تاکید کرد: وی در سفر بایدن به منطقه خواستار داشتن ناتوی منطقه ای با حضور رژیم صهیونیستی بود که کشورهای مصر، اردن، امارات، قطر، عمان و عراق اعلام کردند که تمایلی به شرکت در ائتلاف ندارند. علیه ایران.. این نشانه شکست آمریکا در اهدافش است.

وی ادامه داد: باید مطمئن باشیم و بدانیم که آینده کشور ما بهتر از امروز خواهد بود و دشمن مجبور خواهد شد از سنگری که سال ها در آن بوده است دست بکشد و شاهد و شاهد این عقب نشینی ها هستیم. و در آینده تسریع خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید