رئیسی: سیاست خارجی ما توجه به سازمان ها و نهادهای منطقه ای و فرامنطقه ای است

رئیسی: سیاست خارجی ما توجه به سازمان ها و نهادهای منطقه ای و فرامنطقه ای است

روز جدید رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیکا ظرفیت خوبی برای ایران و منطقه است و با نشست سیکا می توانیم با زیرساخت های اقتصادی آسیا ارتباط خوبی برقرار کنیم، گفت: سیاست خارجی ما در دولت مردم توجه به منطقه و برون مرزی است. سازمان ها و نهادهای منطقه ای

به دعوت رسمی همتای قزاقستانی خود و در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز (چهارشنبه 29 مهرماه) برای شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس “تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا” (سیکا) در رئيس یک هیئت عالی رتبه به قزاقستان رفت.

رئیس جمهور پیش از ترک تهران به مقصد آستانه در سخنرانی خود در فرودگاه مهرآباد، همکاری های متقابل ما با کشورهای آسیایی را مهم دانست و گفت: نتیجه همکاری های دوجانبه ایران و کشورهای آسیایی می تواند صلح، ثبات، امنیت و صلح در منطقه باشد. . در سیاست همسایگی در گام اول اعتماد سیاسی متوازن برقرار کرده ایم و در گام بعدی به نقش ایران به عنوان یک کشور قدرتمند نگاه می کنیم.

وی افزود: در این سفر دیدارهای دوجانبه با کشورهای آسیایی خواهیم داشت. البته چون زمان ما در آستانه طولانی نیست، بازدیدها محدود خواهد بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه سیکا ظرفیت خوبی برای ایران و منطقه است، گفت: ایران همکاری با سازمان ها و نهادهای منطقه ای و فرامنطقه ای و نهادهای سیاست همسایگی را دنبال می کند. با نشست سیکا می توانیم ارتباط خوبی با زیرساخت های اقتصادی آسیا برقرار کنیم. گامی که در ششمین اجلاس SICA برداشته شد، ارتقای آن به یک سازمان منطقه ای و بین المللی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حاشیه نشست سیکا دیدارهای دوجانبه با سران کشورها خواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد این سفر و این اجلاس برای سیاست خارجی و همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران موفقیت آمیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید