رزمایش ذوالفقار ارتش هشدار پدافند هوایی ارتش به هواپیماهای فرامنطقه ای برای خروج از منطقه


ساعت: 20:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921168

با هشدار پدافند هوایی ارتش مبنی بر هوانوردی فرامنطقه ای و متعاقب آن غرش و پرواز پهپاد پدافند هوایی، هواپیماهای شناسایی سرنشین دار و بدون سرنشین نیروهای فرامنطقه ای تغییر جهت داده و منطقه رزمایش را ترک کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش، فعالیت هواپیماهای شناسایی سرنشین دار و بدون سرنشین نیروهای فرامنطقه ای برای جمع آوری اطلاعات از سامانه ها و تجهیزات پیشرفته ارتش در منطقه عمومی رزمایش و بر فراز آب های بین المللی افزایش یافته است.

این هواپیماهای شناسایی سرنشین دار و بدون سرنشین نیروی فرامنطقه ای که اکثراً از انواع P-8A، EP-3، RC-135، Rafale و MQ-9 بودند، همزمان بر فراز آب های بین المللی با رادارهای مستقر به طور کلی قرار گرفتند. منطقه رزمایش در ارتفاع 23 صدپا کشف و شناسایی و با هشدار راداری مواجه شد.

در این رزمایش، هواپیمای شناسایی سرنشین دار P-8 نیروهای فرامنطقه ای که برای جمع آوری اطلاعات دقیق تر از منطقه عمومی رزمایش سعی در کاهش ارتفاع داشت، به دستور شبکه یکپارچه پدافند هوایی، سرنگون شد. پهپاد از پایگاه پدافند هوایی نیروی زمینی مستقر در منطقه رزمایش، غرش و پرواز بر فراز منطقه عمومی رزمایش، هواپیماهای شناسایی مذکور را مجبور به ترک منطقه کرد.

همچنین؛ در زمان پرتاب یکی از مجموعه‌های موشکی پدافند هوایی، یک فروند هواپیمای فرامنطقه‌ای EP-3 به منظور جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی درباره عملکرد مجموعه موشکی مورد نظر به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران نزدیک شد. که بلافاصله اخطار قاطع رادارهای پدافند هوایی مبنی بر فعال بودن دریافت کرد، با منطقه برخورد کرد و فاصله ایمن را حفظ کرد و با تغییر جهت سریع منطقه عملیات را ترک کرد.

باید بگویم؛ پهپاد کرار یکی از پهپادهای بومی تولید شده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که قابلیت حمل انواع بمب و موشک با موتور توربوجت طلوع را دارد. روش پرتاب این پهپاد به صورت پرتاب از پرتابگر تقویت کننده موشک است که پس از رها شدن موتور توربوجت درگیر می شود.

امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش با اشاره به فعالیت های قرارگاه پدافند هوایی مشترک خاتم الانبیاء (ص) گفت: قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور نظارت شبانه روزی بر تمامی تجهیزات دارد. مرزهای هوایی ایران با هوشیاری نیروهای دفاعی ارتش و سپاه.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش افزود: از ابتدای رزمایش و بر اساس ماموریت های گزارش شده به سامانه های راداری، شناسایی و رهگیری انواع پهپادهای کشورهای فرامنطقه ای انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید