پایان رزمایش 1400 ذوالفقار/ پیام حیاتی ایران برای امنیت در منطقه

ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782856

با برگزاری رژه یگان های شرکت کننده برگزار شد.

رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 با رژه شناورهای سطحی و زیردریایی از جمله ناوشکن تمام ایرانی دنا پایان یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 با رژه شناورهای سطحی و زیردریایی از جمله ناوشکن تمام ایرانی دنا پایان یافت.

این مراسم با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) و ناظران ستاد مرکزی ارتش برگزار شد. جمهوری اسلامی ایران.حضرت خاتم الانبیاء. پدافند زمینی، هوایی، هوایی و دریایی ارتش و سایر فرماندهان و مسئولان، انواع زیردریایی های سطحی و زیردریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعم از ناوشکن، ناوشکن، موشک «دنا»، زیردریایی و … زیردریایی های کلاس طارق و قدیر از مقابل ناوشکن سهند رژه رفتند.

در این رژه جنگنده های F-4، هواپیماهای شناسایی میراژ و P3F نیروی هوایی و انواع بالگردهای نیروی دریایی یگان های سطحی و زیرزمینی را همراهی می کردند.

همچنین پیش از آغاز رژه یگان های شرکت کننده در رزمایش، فرمانده کل ارتش از برخی تجهیزات و وسایل نیروی زمینی ارتش از جمله تانک، رزم ناو، توپ، ماشین آلات موشکی و … دیدن کرد.

تجهیزات حاضر در سان و رژه پایانی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش با تکیه بر ظرفیت یگان های منطقه ای درگیر در رزمایش تنها بخشی از تجهیزات مورد استفاده بود.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 با اعلام خبر فوق گفت: این آزمایش با به کارگیری مجموعه ها و سناریوهای مختلف نظامی در منطقه عملیاتی بالغ بر یک میلیون متر مربع انجام شد.

وی با اشاره به اهداف رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 گفت: این رزمایش با هدف افزایش توان رزمی و حفظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران، تداوم و تقویت حضور موثر در آب‌های بین‌المللی دور برگزار می‌شود. ارتقای آمادگی ارتش برای ایستادگی در برابر دشمن، شبیه‌سازی فضای واقعی رزمی و اجرای بخش‌هایی از طرح‌های عملیاتی، افزایش هماهنگی بین نیروهای چهارگانه ارتش و قرارگاه مشترک پدافند هوایی در انجام عملیات‌های مشترک، انتقال دانش و تجربه نسل جوان در فضای واقعی عملیاتی، حداکثر استفاده از توانمندی های موجود در حوزه پهپادهای نظامی، ارزیابی سرعت، چابکی، دقت و قدرت تخریب سامانه های موشکی ساحلی، دریایی و هوایی بود.

دریادار موسوی خاطرنشان کرد: رزمایش ذوالفقار 1400 ارتش، رزمایش مشترک نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و برگزاری این رزمایش ترکیبی از توان توپخانه، نیروی دریایی و پدافند ارتش برای پشتیبانی آتش نیروهای فعال است. افزایش حجم و قدرت انهدام آنها در مقابل دشمن و منجر به هماهنگی بیشتر نیروها در مقابله با دشمن می شود.

سخنگوی رزمایش مشترک ارتش 1400 ذوالفقار با اشاره به دستاوردهای رزمایش گفت: تکیه بر فناوری و دستاوردهای بومی و توانمندی های داخلی از دستاوردهای مشترک این رزمایش است.

وی افزود: همچنین تجلی اقتدار ارتش به عنوان دست مقتدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب شرق کشور و تامین امنیت سرمایه گذاری در این منطقه، حضور در آب های آزاد بین المللی و دوردست است. معرفی ظرفیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران “مولفه موثر تامین امنیت منطقه و ارسال پیام قوی به جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع نظام از دیگر دستاوردهای رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 بود. ارتش جمهوری اسلامی ایران.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید