مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش آغاز شد

زمان: 08:58
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782173

مراحل اصلی رزمایش مشترک ارتش ذوالفقار 1400 با نام مقدس یا رسول الله (ص) با حضور و گسترش یگان های سطحی، زیرزمینی و پروازی در منطقه عمومی سواحل مکران آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراحل اصلی رزمایش مشترک ارتش ذوالفقار 1400 با نام مبارک یا رسول الله (ص) با حضور و گسترش یگان های پیاده، زرهی و مکانیزه نیروی زمینی، سامانه های پدافند هوایی، شناورهای سطحی و … خاک نیروی دریایی با پشتیبانی جنگنده ها و پهپاد نیروی هوایی ارتش از منطقه عمومی در سواحل مکران آغاز به کار کرد.

دریادار سیدمحمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 به تشریح جزئیاتی از اطلاعات، اطلاعات و… مبارزه کن این رزمایش تصریح می کند: عملیات جمع آوری اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی و ضد الکترونیکی نیروهای مهاجم با کمک سامانه های شنود و هدف گیری. یاب واحدهای تاکتیکی و ساحلی، با تنوع پهپاد شناسنامه ایرانی ابابیل 3، یسیر، صادق، مهاجر 4 و سیمرغ و انواع هواپیماهای شناسایی از جمله P3F، RF4 و بوئینگ 707 با موفقیت اجرا شد.

وی پایداری ارتباطات در فضای مطلق جنگ الکترونیک را از نقاط قوت این رزمایش دانست و افزود: مشاهده و رصد حریم هوایی کشور و منطقه رزمایش عمومی در جنوب کشور توسط پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین آتش از سامانه های پدافندی برای مقابله با اهداف دشمن و گشت های هوایی به صورت ارتفاعی خلبانان ارتفاع پهپاد نیروی هوایی ارتش بخشی دیگر از سناریوهای رزمایش مشترک ذوالفقار است. 1400 ارتش آموزش خواهد دید.

امیر دریادار موسوی در ادامه برقراری امنیت در منطقه غرب آسیا با تکیه بر قدرت و اتحاد کشورهای منطقه گفت: توسط سایر کشورهای فرامنطقه ای به اثبات رسیده است. بازیگران آنها مبارز و ناامن بودند و چیزی جز ناامنی، جنگ و اشغال برای منطقه غرب آسیا به ارمغان آوردند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل این رزمایش توسط کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء(ص) و ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد ارزیابی قرار می گیرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید