مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش از فردا آغاز می شود

ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782065

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: مراحل اصلی و مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 با حضور نیروهای چهارگانه از فردا آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دریادار حبیبلا سیاری فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 در جمع خبرنگاران گفت: فاز اصلی و مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور بخشی از ارتش، ایر، از فردا آغاز می شود. و واحدهای نظامی در محدوده بیش از یک میلیون کیلومتر مربع در شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار 10 درجه).

وی خاطرنشان کرد: یگان‌های پیاده ارتش، یگان‌های زرهی و مکانیزه، سامانه‌های پدافند هوایی، شناورهای سطحی و زیردریایی، جنگنده‌ها و پهپادهای نیروی هوایی ارتش از روزهای گذشته در منطقه آموزش عمومی گسترش یافته و رزمایش‌های مختلفی را انجام داده‌اند. و یگان ها از فردا مراحل اصلی رزمایش مشترک ارتش 1400 ذوالفقار را انجام می دهند.

فرمانده رزمایش مشترک ارتش 1400 ذوالفقار با اشاره به اینکه رزمایش تلفیقی توسط یگان های شرکت کننده انجام می شود، گفت: عملیات های سطحی، زیرآبی، دریایی و ویژه، پروازی، پیاده، مکانیزه و سایر تجهیزات و تسلیحات انجام می شود. آنها در این رزمایش حضور دارند تا آموزش های رزمی لازم را ببینند.

دریادار سیاری با بیان اینکه این رزمایش از قبل برنامه ریزی شده و به منظور ارتقای آمادگی رزمی برای مقابله با هر گونه تهدیدی انجام شد، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در حال تقویت توان دفاعی خود و ارتقای آموزش نیروهای چهارگانه نیروی زمینی است. . ، پدافند هوایی هوا و دریا را دنبال می کند و در این رزمایش با واگذاری مسئولیت های اجرایی به جوانان به دنبال گسترش حضور نیروهای جوان در عرصه های عملیاتی است.

وی گفت: اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین الملل مرهون پشتیبانی دفاعی نیروهای مسلح و نظام مقتدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ارتش همواره در تلاش برای افزایش توان دفاعی خود است. و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.”

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: رزمایش ذوالفقار 1400 که متناسب با واقعیت های میدان جنگ طراحی شده است، آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای رویارویی با عرصه های واقعی ارتقا می دهد.

دریادار سیاری افزود: در این رزمایش پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با قابلیت حمل انواع توانمندی های رزمی، اپتیکی و الکترونیکی رزمایش های مختلف از پیش طراحی شده مشترک را به صورت همزمان انجام می دهد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی رزمی ارتش و نیروهای مسلح برای حفظ آرامش پایدار در کشور و منطقه، گفت: برای کشورهای دوست و مسلمان و مردم عزیز کشورمان امید به مقاومت ارتش است. و سایر نیروهای مسلح در توان کشورهای خود برای ایجاد و تقویت امنیت در منطقه بدون حضور نیروهای فرامنطقه ای.

ذوالفقار فرمانده رزمایش مشترک ارتش 1400 افزود: برگزاری چنین رزمایش گسترده ای قطعا باعث خوشحالی دوستان خواهد شد. از سوی دیگر ارتقای این توانمندی های دفاعی باعث می شود که دشمن در هیچ زمانی جرات تعدی به منافع ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.

دریادار سیاری افزود: نباید اجازه دهیم هیچ کشوری که به دنبال نزاع و ایران هراسی است، توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تهدیدی برای دیگران ارتقا دهد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی گفته می‌شود ارتقای توانایی‌ها و انجام چنین تمرین‌های گسترده‌ای می‌تواند تهدیدی برای دیگران باشد، در حالی که اینطور نیست. همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند، ما منکر این نیستیم که در حال ارتقای توان دفاعی خود هستیم، اما هر سال سلاح و مهمات جدید و همچنین ابتکارات و خلاقیت های زیادی داریم، اما همه اینها برای ارتقای توان دفاعی است تا بتوانیم می تواند به تهدیدات پاسخ دهد و آنچه در آینده علیه کشور وجود دارد را خنثی کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: همه کسانی که به دنبال اختلاف افکنی در منطقه ما هستند باید بدانند که ارتقای توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به معنای حفظ تمامیت ارضی کشور و منافع ملی است.

دریادار سیاری گفت: بدانند کشورهای همسایه بدانند که ما با آنها هستیم. ما آمده ایم تا امنیت شما را تامین کنیم. البته حضور آنها در هر کجا که بودند ناامید کننده بود.

وی افزود: آنچه می تواند امنیت کامل در منطقه ایجاد کند، پیوستن به کشورهای منطقه است. همه می دانند که هرکس به منطقه ما می آید و ادعا می کند که می خواهد امنیت را برقرار کند، حقیقت را نگفته است، اما از سوی دیگر، حضور نیروهای فرامنطقه ای هیچ امنیتی در منطقه ایجاد نمی کند و ما این نوع امنیت قرض الحسنه را به عنوان امنیت در منطقه می دانیم. نمونه هایی که در اطراف خود می بینیم هرگز پایدار نیستند و هیچ کس نمی تواند به آن تکیه کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش از همکاری مردم منطقه جنوب شرق با ارتش در برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 تقدیر کرد و تاکید کرد: شعار «ارتش قربانی امت» همواره در دستور کار ارتش اسلام بوده است. جمهوری ایران. رزمایش های مختلفی برای تامین امنیت منطقه سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کل کشور انجام دادیم. آنها از پشتیبانی برای اقدام نظامی استفاده کردند.

دریادار سیاری افزود: مردم ثابت کرده اند که گاهی شعار ارتش قربانی ملت زیباتر به نظر می رسد و ملت برای افزایش توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح خود را فدا می کند.

وی گفت: ما افتخار می کنیم که ارتش چنین ملتی هستیم. ما هر روز بر اقتدار و توانایی های خود می افزاییم و امیدواریم همیشه به انجام ماموریت هایمان افتخار کنیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید