همکاری موثر با سازمان های منطقه ای اولویت سیاست خارجی ما است


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905615

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف مشارکت خوبی در اتحادیه کشورهای اقیانوس هند داشته است، گفت: همکاری موثر با سازمان های منطقه در اولویت سیاست خارجی ما است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس اتحادیه کشورهای اقیانوس هند صبح دوشنبه در دیدار با سلمان الفارسی دبیرکل اتحادیه کشورهای اقیانوس هند، ظرفیت قابل توجه کشورهای عضو این اتحادیه را مورد تاکید قرار داد و بر برنامه ریزی تاکید کرد. برای همگرایی بیشتر اعضای اتحاد برای افزایش استفاده از این ظرفیت ها.

رئیس جمهور با اشاره به جمعیت قابل توجه این منطقه جغرافیایی و ظرفیت های موجود در این منطقه، تقویت ارتباطات و تعاملات کشورهای حاشیه اقیانوس هند را مهم دانست و تاکید کرد: همکاری موثر با سازمان های منطقه در اولویت سیاست خارجی ما است. و جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه توانمندی های خود است توجه خود را با کشورهای عضو اتحادیه در میان بگذارید.

رئیسی بر لزوم استفاده از فرصت های بانوان در بخش های مختلف صنفی تاکید کرد و افزود: بانوان در سال های پس از انقلاب اسلامی در ایران موفقیت های زیادی در عرصه های اجتماعی، علمی، فرهنگی و بهداشتی به دست آورده اند که می تواند نمونه باشد. و الگوی حضور موثر زنان در جامعه

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف مشارکت خوبی در اتحادیه کشورهای اقیانوس هند داشته است، بر لزوم فعال‌تر کردن این اتحادیه با استفاده از تجربیات قبلی به ویژه در سه حوزه فعال‌سازی اقتصاد آبی تاکید کرد. توانمندسازی اقتصادی زنان و همکاری های علمی و فناوری.

سلمان الفاريسي دبيركل اتحاديه كشورهاي اقيانوس هند نيز با ابراز خرسندي از سفر خود به ايران و ديدار با رئيس جمهور گفت: ايران عضوي فعال و موثر در اتحاديه و به ويژه رياست دبيرخانه ايران است. این اتحادیه بسیار قابل توجه و قابل احترام است.

وی با قدردانی از نقش موثر ایران در ریاست کارگروه توانمندسازی زنان در اتحادیه کشورهای اقیانوس هند، افزود: جمهوری اسلامی در انجمن دانش و فناوری اتحادیه نیز اقدامات موثر و خدمات قابل توجهی ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید