اکو یکی از اولویت های اصلی همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه است


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1909900

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی اکو گفت: اکو یکی از اولویت های اصلی کشور در همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در دیدار حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان با خسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی ESO، دبیرکل ESO گزارشی از آخرین تحولات این سازمان ارائه کرد. همچنین مقدمات برگزاری بیست و ششمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه.

امیرعبداللهیان با تاکید مجدد بر حمایت بی قید و شرط جمهوری اسلامی ایران از همکاری های اقتصادی در چارچوب اکو، این سازمان را یکی از اولویت های اصلی کشور در همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه می داند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به پیشنهادهای رئیس جمهور ایران در نشست سران اکو در عشق آباد اشاره کرد و خواستار تسریع در اجرای آنها شد.

امیر عبدالاخیان ابراز امیدواری کرد که شخصاً در نشست وزرای خارجه که قرار است نیمه اول آذرماه در تاشکند برگزار شود، شرکت کند.

سازمان اکو شامل 10 کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان است.

قرار است مراسم سی امین سالگرد گسترش اکو از سه کشور به 10 کشور در آذرماه سال جاری در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید