رونق همکاری های اقتصادی در منطقه مرهون تلاش های شهید سلیمانی است/ امیدهای واهی به آمریکا مشکلات اقتصادی را حل نمی کند

ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794111

عبدالمجید شیخ با بیان اینکه رونق همکاری های اقتصادی در منطقه مرهون تلاش های شهید سلیمانی است، گفت: امیدهای واهی به آمریکا مشکلات اقتصادی را حل نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالمجید شیخ، کارشناس اقتصادی با اشاره به رونق روابط تجاری ایران و منطقه پس از پیروزی در نبرد با داعش به عصر هامون گفت: اگر بلاتکلیفی با حضور داعش ادامه پیدا کند، امروز فقط یک خبر نیست. این در مورد تجارت نبود، بلکه در مورد زندگی اجتماعی بود.

وی افزود: یکی از زیرمجموعه های زندگی اجتماعی، زندگی اقتصادی است، همه مدیون خدمات شهید سلیمانی هستند که امیدواریم با شهدا محشور شویم و نورانی از این شهید بزرگوار دریافت کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به کینه توزی آمریکا علیه ایران گفت: شایعاتی مبنی بر توافق طرفین بر سر دو پروژه در رابطه با توافقات برجام وجود دارد. پیش بینی من این است که متخلفان سکولار و سکولار غرب هرگز قول نمی دهند. محقق نخواهد شد. می خواهند ما را سر کار بگذارند، توافق صورت گرفته و قرار بر این است که همه تحریم ها برداشته شود، اما نتیجه نداده اند، حالا اگر باز هم موافقت کنند، تضمینی وجود ندارد که به عهد خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران نباید به توافقات برجام و مذاکرات با غرب خوش بین باشد، باید اقتصاد خود را به صورت درون زا به ترتیب با کشورهای همسایه، منطقه، آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی و برخی کشورهای اروپایی توسعه دهیم. . آنها که استقلال دارند، «آنها بهتر و بیشتر دارند، معاهدات منطقه ای را مبادله می کنند و ارزش قائل می شوند.

شیخ با بیان اینکه دنیا نشان داده است که به معاهدات بین المللی به اندازه توافقات منطقه ای وفادار نیست، خاطرنشان کرد: امروز رفاه کشورها، شکوفایی معاهدات منطقه ای است زیرا ارزش افزوده بیشتری برای آنها وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: از آنجایی که این تفاهم ها می تواند امنیت منطقه ای را همراه با ارزش افزوده اقتصادی تامین کند، به نفع طرفین است که بیشتر به معاهدات منطقه ای وفادار بمانند تا معاهدات فرامنطقه ای و بین المللی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید