هرمزگان می تواند کشورهای عضو اکو را برای کشف آب و توسعه تجارت به هم متصل کند


ساعت: 20:49
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812585

مدیرکل همکاری های اقتصادی چندجانبه و بین المللی وزارت امور خارجه:

مدیرکل همکاری های اقتصادی چندجانبه و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: از 10 کشور عضو OECD، 7 کشور به آب های آزاد دسترسی ندارند و این موضوع اهمیت بندرعباس و استان هرمزگان را در اتصال OECD دوچندان کرده است. اعضا به آب های آزاد . .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; سیدجلال الدین علوی مدیرکل همکاری های اقتصادی چندجانبه و بین المللی وزارت امور خارجه سبزواری امشب در نشست مشترک اقتصادی استان هرمزگان با اکو اظهار داشت: مهمترین همکاری کشورهای عضو اکو در حوزه حمل و نقل منطقه ای و بین المللی است. مهم.

وی افزود: کشورهای عضو اکو با 8 میلیون کیلومتر مربع مساحت و نیم میلیارد جمعیت روسیه را به خلیج فارس متصل می کنند.

مدیرکل همکاری های اقتصادی چندجانبه و بین المللی وزارت امور خارجه با بیان اینکه حوزه تجارت وابسته به مسیرهای حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه از موقعیت ممتازی برخوردار است.

سبزواری افزود: ارتباط با کشورهای همسایه اولویت اول سیاست خارجی کشورمان است.

وی گفت: از 10 کشور عضو OECD هفت کشور به آب های آزاد دسترسی ندارند و این موضوع اهمیت بندرعباس و استان هرمزگان را در اتصال کشورهای عضو OECD به آب های آزاد دوچندان کرده است.

مدیرکل همکاری های اقتصادی چندجانبه و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان جهانی از منطقه آسیای میانه و قفقاز به دریا دسترسی ندارند و برای ارتباط با دنیا نیازمند آب های آزاد هستند.

سبزواری افزود: به همین منظور جلسه شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو اکو متشکل از سفرا و نمایندگان سیاسی کشورهای عضو در تهران و دبیرکل سازمان بندرعباس در هرمزگان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید