انتصاب دبیرخانه اکو در ایران/ پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای باعث افزایش کار صادرکنندگان ایرانی شد


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810503

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد؛

غلامحسین شافعی گفت: هفته آینده دبیرخانه کشورهای عضو اکو به ایران واگذار می شود و این دبیرخانه به کشور منتقل می شود. ایران همچنین پیشنهاد کرده است که اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر به سمت ایجاد بلوک اقتصادی حرکت کنند. این به یک وضعیت پایدار تبدیل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گلمحسین، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ظهر امروز در بیست و پنجمین جشن ملی صادرات در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در چند سال گذشته صادرکنندگان در امر صادرات تلاش زیادی کرده اند و به موفقیت های بزرگی دست یافته اند. “

وی افزود: هم دولت و هم مردم معتقدند اقتصاد کشور را فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در شرایط سختی اداره می کنند که حتی نمی توانستیم نفت بفروشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه امیدواریم بخش خصوصی بتواند در روزهای آینده رونق بگیرد، ادامه داد: در چند ماه اخیر اقداماتی انجام شده که ما را امیدوار کرده است. مشکلات دشوار. “من تصمیم گرفتم.

وی افزود: خوشبختانه مذاکرات برجام جنبه مثبتی دارد که رضایت بخش است، اما نگرانی این است که اشتیاق به درآمدهای نفتی و اتکای طراحان به درآمدهای نفتی برای بودجه های جاری افزایش یابد. این هشداری است به مسئولان و برنامه ریزان که در صورت مصرف درآمدهای نفتی مانند سال های گذشته، آینده اقتصاد ایران به خوبی سال های گذشته نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای، ورود به اوراسیا و … می تواند دامنه کاری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی را افزایش دهد و از سوی دیگر اگر به درستی حرکت کنیم می توان به عقب ماندن از برنامه های صادراتی پیش بینی شده امیدوار بود. ” دولت در منطقه ایجاد شد تا از شر آن خلاص شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به سایر تحولات مثبت در بخش خصوصی افزود: هفته آینده دبیرخانه کشورهای عضو اکو به ایران واگذار می شود و این دبیرخانه به ایران منتقل می شود. دریا به سمت ایجاد بلوک اقتصادی پیش می رود که با این اقدام وضعیت اقتصادی ایران باثبات می شود.

شافعی گفت: مشکلات و مشکلات زیادی در تولید وجود دارد اما آنچه مسلم است اگر حمایت درستی نداشته باشیم نمی توانیم صادرات قوی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از مسائل اقتصادی به حادثه قبل از وقوع رسیدگی نمی شود، اگر فردا اعلام شود صادرات ایران چهار برابر می شود، آیا زیرساخت های تولید، حمل و نقل، گمرک، مسائل مرزی و… می تواند پاسخگوی بالا باشد. حجم صادرات؟” بنابراین برنامه ریزان باید به فکر توسعه زیرساخت ها در حوزه های مختلف باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه پیشنهادات چهارمحال و بختیاری و بسته پیشنهادی تولیدکنندگان در این استان در زمینه صادرات با کمال میل انجام خواهد شد، گفت: مرکز تجاری مطمئن سوریه و اتاق بازرگانی استان در صورت آماده شدن کابینی برای فعالیت های صادراتی دریافت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید