قدرت فرامنطقه ای ایران، دلیل شکست سیاست های سفر منطقه ای بایدن


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886439

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه چرا سیاست ضدایرانی بایدن در سفر به منطقه شکست خورد، گفت: قدرت فرامنطقه ای ایران و فروپاشی سیاست های داخلی دلیل اصلی شکست بایدن در منطقه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر علی نژادی کارشناس بین الملل در گفت و گو با تهران نیوز با تحلیل سفر ناموفق بایدن به منطقه و دستاوردهای «تقریباً هیچ» رئیس جمهور آمریکا گفت: بایدن در سفر خود به سرزمین های اشغالی و عربستان، ابتدا چند هدف مهم را دنبال کرد. حمایت از رژیم صهیونیستی و تسلی دادن این رژیم دروغین و وحشی در برابر فروپاشی سیاست داخلی و خارجی.

وی افزود: هدف دوم بایدن از سفر به سرزمین های اشغالی و منطقه این بود که این پیام را بدهد که آمریکا رژیم صهیونیستی را شریک راهبردی می داند و برای رسیدن به اهداف آن رژیم تلاش می کند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: از سوی دیگر بایدن به دنبال اتحاد یهودی و عربی بود تا رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی هر چه زودتر روابط باز خود را آغاز کنند اما رئیس جمهور آمریکا نیز در این امر ناکام ماند.

علی نژادی با تاکید بر اینکه بایدن با سیاست ضد ایرانی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران به منطقه سفر کرد، ادامه داد: هدف ائتلاف یهودی-عربی رویارویی با ایران بود که بایدن می خواست آن را تشکیل دهد اما با مخالفان. اعراب به این دلیل ایستاده اند که دولت های عربی جایگاه قدرتمند ایران را در منطقه به رسمیت می شناسند.

وی خاطرنشان کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی از فشار ناکام غرب و برخی دولت های مرتجع منطقه روی گردان نشد، بلکه برعکس، پیشرفت های بزرگی فراتر از تصور دولت های غربی داشت.

این کارشناس بین الملل تاکید کرد: آمریکایی ها، غربی ها و برخی دولت های مرتجع منطقه از درون دارای ضعف های اساسی هستند و روز به روز از درون به فروپاشی نزدیک می شوند و به دلیل سیاست های استبدادی از اعتراضات مردم خود در امان نیستند.

علی نژادی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که بیش از گذشته به فروپاشی نزدیک شده است و مردم مظلوم فلسطین یقه این رژیم را چنگ زده اند و فروپاشی رژیم صهیونیستی به زودی رسمی خواهد شد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید