رژیم صهیونیستی و مرتجعین عرب از نارسایی بایدن و تلاش های ناتو/ آمریکا برای پیروزی در وین و سرپوش گذاشتن بر اوکراین هراس دارند.


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812254

حجت الاسلام علی ارجمند گفت: تاکید بر پیش بینی رهبر انقلاب مبنی بر اشتباه بودن اعتماد به وعده های سیاسی رهبران آمریکا یک دستاورد سیاسی بین المللی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اگرچه مردم صلح طلب ایران در هر کشوری به جز رژیم اشغالگر قدس متاثر شده اند و به همین دلیل نسبت به این جنگ سایبری واکنش های متفاوتی نشان داده اند و هلال احمر ایران جزو اولین ها بوده است، اما این نهادهای بین المللی بودند که اعلام کردند. حضور برای ارسال کمک های بشردوستانه به اوکراین، اما جنگ روسیه با اوکراین جنبه های آشکار و پنهان زیادی از کشور ما دارد که در این مقاله به بخش هایی از آن به اختصار اشاره می شود.

یک مدرس حوزه و دانشگاه در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار تیتریک می گوید; اگر اوکراین به راحتی به ناتو بپیوندد، این اقدام راه را برای پیوستن کشورهای شمالی ایران به ناتو هموار می کند، یعنی ناتو در مرزهای کشورمان قرار دارد که یک فاجعه امنیتی است.

حجت الاسلام علی ارجمند افزود: با توجه به ناکامی ناتو و آمریکا در اثبات عهدشکنی و بی کفایتی آنها در افکار عمومی جهان، آمریکا نیازمند یک پیروزی سیاسی برای تمرکز بر ایجاد جنجال رسانه ای در حوزه خود است. این فرصت خوبی است تا آنها به خواسته های منطقی ایران برای توافق سیاسی عمل کنند، کمترین نتیجه مثبت برای مردم ایران لغو تحریم ها خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از حمله روسیه، قیمت دلار در سراسر جهان کاهش یافت و قیمت طلا افزایش یافت، اگرچه در ایران قیمت دلار تأثیرگذارتر از مذاکرات وین بود، به خصوص که روسیه تمام 600 میلیارد دلار دارایی خارجی دارد. وی گفت: طی چند سال گذشته به ارزی غیر از دلار تبدیل شده است و سقوط دلار باعث ایجاد یک بحران اقتصادی جهانی برای ایالات متحده می شود که منجر به افزایش تورم و در غیر این صورت رکود خواهد شد. اگر بخواهد نرخ سود بانکی را افزایش دهد.

حجت الاسلام ارجمند گفت: کشورهای عربی مرتجع به خوبی می دانند که نمی توانند برای حفظ امنیت خارجی خود به آمریکا تکیه کنند و این یعنی کاهش نفوذ آمریکا در منطقه! به عنوان مثال، چه کسی فکر می کرد کشوری مانند امارات از رای دادن در سازمان ملل برای قحطی که حمله روسیه به اوکراین را در سازمان ملل محکوم می کند، خودداری کند؟ !!

وی ادامه داد: سران رژیم صهیونیستی از اینکه در صورت وقوع جنگ جدیدی نمی توانند روی کمک بایدن حساب کنند وحشت دارند. آنها با این رسوایی ناتو به سمت اوکراین حرکت خواهند کرد و در نتیجه فشار روانی ناشی از آن، مهاجرت به سرزمین های اشغالی در جریان تجزیه اسرائیل معکوس و تسریع خواهد شد.

حجت الاسلام ارجمند گفت: در سفر آقای رئیسی 14 تفاهم نامه امضا شد، کشورهای مرتجع منطقه خلیج فارس دست دوستی به ایران دراز کرده و حمایت از دشمنان ساکن در آن کشورها را کاهش خواهند داد. همچنین قیمت نفت به 105 دلار رسید و این خبر بسیار خوبی برای کشورمان است که همچنان به نفت وابسته است و تردیدهایی درباره تعیین قیمت نفت در بودجه وجود داشت.

وی گفت: با تحریم روسیه و کاهش صادرات نفت این کشور، ایران تنها کشوری است که می تواند فروش نفت را به میزان قابل توجهی برای تامین نیاز بازارهای جهانی افزایش دهد. من با تلاطم روبرو خواهم شد.

حجت الاسلام ارجمند افزود: روسیه با وجود اینکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهان است، اما تنها حدود 5 ماه فصل رشد دارد، بی شک این بازار به روی کالاهای ایرانی به ویژه در حوزه کشاورزی بازتر خواهد بود.

وی ادامه داد: حذف پوتین از فدراسیون جهانی جودو که پیش از این ولادیمیر پوتین را به عنوان رئیس افتخاری و سفیر فدراسیون جهانی جودو معرفی کرده بود و خروج برخی کشورها از مسابقات ورزشی علیه ورزشکاران روسیه ثابت کرد که ورزش سیاسی نیست. این فقط یک توهم است و حضور ورزشکاران در ایران و برخی کشورهای مسلمان در کنار گذاشتن ورزشکاران رژیم صهیونیستی یک پدیده کاملاً منطقی است.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: انتشار و برجسته سازی بخشی از سخنان و پیش بینی های رهبر عزیزمان مبنی بر بی اعتمادی به وعده های سیاسی رهبران آمریکایی در رسانه های داخلی و خارجی که به ولایت فقیه اعتقادی ندارند، یک دستاورد سیاسی بین المللی است. تا جایی که رئیس جمهور اوکراین به طور غیرمستقیم تمامی رهبران غربی را در حساب توییتر خود تایید و جعل کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید