اظهارات مقامات آذربایجان علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی خودشان است

زمان: 12:37
منتشر شده در: 1400/07/23
کد خبر: 1776246

کنادباشی گفت منبع اظهارات اخیر مقامات آذربایجان غربی غرب بوده است زیرا آنها از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای عصبانی هستند و سعی می کنند مسیر ارتباطی ایران و اروپا را مسدود کنند.

به گزارش خبرگزاری دانا ، جعفر کانادباشی ، کارشناس روابط بین الملل در مصاحبه با یزدرسا به اقدامات و اظهارات اخیر مقامات آذربایجان علیه ایران اشاره کرد و گفت: «ترکیه و آذربایجان ابزارهای رژیم صهیونیستی و غرب به ویژه مقامات آذربایجانی هستند. به آنها متعلق به خودشان نیستند و توسط صهیونیست ها اداره می شوند.

وی افزود: منبع اظهارات اخیر نمایندگان آذربایجان غربی غرب است ، زیرا آنها از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای عصبانی هستند و سعی می کنند راه ارتباطی ایران و اروپا را مسدود کنند.

این کارشناس غرب آسیا افزود: البته آذربایجان و حتی ترکیه اگر مستقل عمل کنند و منافع مردم خود را در نظر بگیرند ، مطمئناً سعی نمی کنند با همسایگی مانند جمهوری اسلامی تعامل داشته باشند.

کانادباشی گفت: “البته یک نکته که نباید از آن غافل شد این است که برخی از این اختلافات و اظهارات مقامات آذربایجانی و ترکی به ایران مربوط به مشکلات داخلی خود آنها است.”

وی ادامه داد: در واقع این اظهارات عمدتا برای مصارف داخلی است و با توجه به مشکلات فراوانی که در هر دو کشور وجود دارد و حاکمان ترکیه و آذربایجان پس از سالها قدرت در این کشور باعث نارضایتی مردم خود شده اند ، آنها تلاش می کنند تا من آن را انجام دهم “این مشکلات داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید