رابرت مالی پیشنهاد تمدید 10 تا 15 ساله برخی از بندهای فسخ برجام را داد/ مذاکرات وی با سفیر ایران پیش از برکناری وی پیشرفت چشمگیری داشت.

رابرت مالی پیشنهاد تمدید 10 تا 15 ساله برخی از بندهای فسخ برجام را داد/ مذاکرات وی با سفیر ایران پیش از برکناری وی پیشرفت چشمگیری داشت.

این مقاله ادامه می‌دهد: به گفته این منبع، مالی گفته است که دولت بایدن دیگر نمی‌خواهد به برجام اولیه بازگردد، زیرا آنها با دولتی در ایران روبرو هستند که از سپتامبر 2022 به تعهدات خود نسبت به این توافق عمل نمی‌کند. ، اما روز بعد آنها عقب نشینی کردند.

این منبع همچنین گفت که مالی پیشنهاد داده است که برخی از بندهای انقضای برجام را برای 10 تا 15 سال تمدید کند. این منبع گفت مالی همچنین از سیاست دولت ایران مبنی بر عدم مذاکره مستقیم با مقامات آمریکایی انتقاد کرد. ایروانی در پاسخ به طنز گفت: سوال سخت نپرس.

همان منبع فاش کرد که مالی اعتراف کرده است که از سوی برخی از ایرانیان مقیم آمریکا و جمهوری خواهانی که مخالف توافق با تهران هستند تحت فشار بوده است.

علاوه بر این، یک دیپلمات سابق ایرانی که خواست نامش فاش نشود به المانیتور گفت: «این اعتقاد من است. من فکر می کنم ویژگی های رابرت مالی به گونه ای است که برکناری او را می توان یک اتفاق منفی در جریان مذاکرات تلقی کرد.»

وی گفت: رویکرد جدید دولت آمریکا به رهبری جیک سالیوان و برت مک گورک برای امضای یک توافق موقت غیررسمی ممکن است در راستای منافع ایران نباشد.

وی افزود: به نظر می رسد قصد کاخ سفید خلاصی موقت از مشکلات به نمایندگی از تهران است، در حالی که در عین حال رفع محدود تحریم ها در میان بسیاری از موضوعات اولویت دار است. اوکراین. در نتیجه، این رویکرد به ایالات متحده فرصت کافی برای گرفتن امتیازات بیشتر از تهران در آینده خواهد داد، زیرا با تلاش برای حل نگرانی ها و اولویت های آمریکا مانند جنگ اوکراین، از نفوذ ایران تا حدودی کاسته خواهد شد.

در هفته‌های اخیر، مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا در عمان انجام شده است که ظاهراً در مورد توافق احتمالی آتش‌بس بحث می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید