سامانه تسلیحاتی لیزری ظهیر رونمایی شد/صنایع دفاعی ایران در لبه فناوری جدید قرار دارد


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893303

سامانه تسلیحات لیزری ظهیر در نمایشگاه تعالی دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با هفته صنعت دفاعی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رونمایی از آخرین دستاوردهای دفاعی کشور از سامانه تسلیحات لیزری ظهیر رونمایی کرد.

در این نمایشگاه که 10 مرداد ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، برای اولین بار برخی از تجهیزات به نمایش درآمد.


کشف یاسین 400

این نمایشگاه ابتدا نمونه اولیه بمب 2000 پوندی (925 کیلوگرمی) MK-84 را به نمایش گذاشت که بالدار و مجهز به کیت هدایت بود. مانند بمب یاسین 90 که قبلاً توسط رزمندگان ارتش و سپاه برای هدف قرار دادن اهداف حساس و حیاتی استفاده می شد.

مزیت این بمب حجم بالای مواد منفجره است که قدرت تخریب بیشتری را در پی دارد.


کشف پهپاد کروز ابابیل

پهپاد ابابیل کروز دستاورد دیگری است که برای اولین بار در این نمایشگاه به نمایش درآمد. این پهپاد تاکتیکی کراس پلتفرم دارای جستجوگر نوری و سرجنگی است که قادر به شناسایی اهداف، ارسال تصاویر زنده از هدف و قفل نوری روی هدف و انهدام دقیق آن است.

پیش از این در مراسم رونمایی از پایگاه 313 پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی زمینی ارتش ابتدا یک پهپاد کروز به نام حیدر را به نمایش گذاشت.


سامانه تسلیحاتی پدافند هوایی برای دفاع نقطه ای دریایی

این سامانه تسلیحاتی پدافند هوایی که برای پدافند نقطه‌ای دریایی طراحی شده است، در ترکیب با استفاده از موشک‌های آذرخش و مسلسل‌های 6 لول گاتلینگ، قادر به مقابله با اهداف در ارتفاع پایین است.

موشک های این سامانه (آذرخش) مجهز به جستجوگرهای حرارتی هستند که هدف را به صورت حرارتی تعقیب می کنند، همچنین در این سامانه جستجوی هدف توسط رادار و ردیابی به صورت الکترواپتیکی انجام می شود که به مقاومت بیشتر این سامانه در برابر جنگ الکترونیک کمک می کند. .

این سیستم برای نصب بر روی کشتی ها ساخته شده است.


رونمایی از سامانه تسلیحات لیزری ظهیر

سامانه تسلیحاتی لیزری ظهیر سامانه دیگری است که در نمایشگاه هفته صنعت دفاعی توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شده است. این سامانه که مجهز به آشکارساز تصویر برای ایجاد اختلال در حسگرهای تصویر اختصاص داده شده به اهداف پرنده مانند پهپادها، موشک های کروز و ریزپرنده ها است، قادر است با استفاده از لیزر پرقدرت با اهداف هوایی مقابله کند.

به نظر می رسد رونمایی از این چهار دستاورد وزارت دفاع و حمایت نیروهای مسلح گامی بلند در جهت قرار دادن توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در لبه پیشرفت است.

دیدگاهتان را بنویسید